سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۲
مقايسه پند و حكمت در شعر متنبي و سعدي

دوازدهمين مجموعه از درس‌گفتارهايي درباره سعدي به «مقايسه پند و حکمت از ديدگاه سعدي و متنبي» اختصاص دارد. در اين درس‌گفتار دکتر صادق عسکري، عضو هيات علمي دانشگاه سمنان به مقايسه اين دو شخصيت و آثار آن‌ها مي‌پردازد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) دوازدهمين مجموعه از درس‌گفتارهايي درباره سعدي به «مقايسه پند و حکمت از ديدگاه سعدي و متنبي» اختصاص دارد. در اين درس‌گفتار دکتر صادق عسکري، عضو هيات علمي دانشگاه سمنان، ضمن مقايسه مختصر زندگي و شخصيت سعدي و متنبي به تشابهات و تناقضات ميان آن دو از حيث موضوع و زبان مي‌پردازد.

سعدي در آثارش از متنبي بسيار تاثير گرفته است، اما اين تاثير تنها يک تقليد صرف نبوده و در بسياري موارد از او فراتر رفته است. همچنين توضيح مي‌دهد که چه مسايلي باعث مي‌شود شاعراني همچون سعدي و متنبي به پند و حکمت گرايش يابند. 

دوره پيشين نشست‌هاي درس گفتارهايي درباره سعدي به «بوستان سعدي و حديقه سنايي» اختصاص داشت که يدالله جلالي‌پندري استاد دانشگاه يزد، در اين باره به بحث‌ و گفت‌وگو پرداخت.

اين درس‌گفتار، عصر چهارشنبه ۲۷ آبان‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگي شهرکتاب واقع در خيابان شهيد بهشتي، خيابان شهيد احمد قصير(بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار مي‌شود و ورود براي عموم آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط