جمعه ۴ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۷
علم‌و حركت با 24 اثر جديد سال را به پايان مي‌برد

مدير مسوول انتشارات علم ‌و حركت از چاپ 24 کتاب جديد تا پايان سال 88 خبر داد و عنوان كرد: تمام تلاش خود را انجام مي‌دهيم تا كتاب‌هاي جديد را تا پايان سال منتشر كنيم و در دسترس مخاطبان قرار دهيم.

روبن شاهورديان در گفت‌و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: هشت كتاب تست براي گرايش‌ها و دروس مختلف رشته‌ تربيت‌بدني و علوم ورزشي آماده شده‌اند و 16 اثر ديگر به صورت تخصصي به حوزه‌هاي ديگر ورزش و علم آن مي‌پردازند.

وي درباره كتاب‌هايي كه در دست چاپ‌اند، عنوان كرد: علاوه بر هشت كتاب تست ويژه كارشناسي به كارشناسي ارشد رشته تحصيلي تربيت‌بدني و علوم ورزشي، مي‌توان به كتاب‌هايي نظير؛ آموزش بوكس، يادگيري حركتي از اصول تا اجرا، روش‌تحقيق در تربيت‌بدني و علوم ورزشي، بيومكانيك(مقدماتي) و آموزش مهارت‌هاي ورزش براي مربيان اشاره كرد.

وي درباره عدم همكاري انتشارات ورزشي با يكديگر و تلاش براي افزايش روند توليد كتاب‌هاي مناسب ورزشي گفت: كتاب، فرهنگ است كه در قالب نوشتار ارايه مي‌شود و انتشارات به عنوان يك ارايه كننده فرهنگ بايد براي افزايش آن تلاش كند. متاسفانه امروزه هيچ‌گونه همكاري مناسبي در ميان ناشران ورزشي وجود ندارد و اهالي نشر ورزش، بيشتر به دنبال رقابت‌اند تا پيشرفت حوزه ورزش.

وي ادامه داد: امروزه بخش خصوصي به ويژه در حوزه انتشارات از حمايت مناسبي برخوردار نيست. اين امر بايد سبب شود تا تعداد اندك انتشارات ورزشي با يكديگر همكاري بيشتري داشته و از يكديگر حمايت كنند اما متاسفانه تاكنون چنين اتفاقي رخ نداده است.

شاهورديان درباره نقش تاسيس انجمن ناشران ورزشي در اين امر بيان كرد: تاسيس اين انجمن به يقين به ارتباط بهتر ميان انتشارات ورزشي كمك مي‌كند تا آنها نيز راه صحيح را در پيش گيرند و با تعامل با يكديگر به حمايت و پشتيباني از همديگر بپردازند و در نتيجه وضعيت كتاب‌هاي ورزشي مناسب‌تر شود.

وي با اشاره به اين که داوري و ارزيابي مناسبي بر كتاب‌هاي منتشر شده از سوي انتشارات خصوصي وجود دارد، تصريح كرد: از آن‌جايي كه ناشران دولتي اغلب زير نظر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري فعاليت مي‌كنند، مخاطبان نگاهي مناسب‌تر به آن‌ها دارند و گمان مي‌كنند ناشران خصوصي داوري و نظارت صحيحي بر چاپ كتاب‌هايشان ندارند و از لحاظ كيفي و  علمي فاصله زيادي با ناشران دولتي دارند، در صورتي كه ناشران خصوصي به دليل وابسته بودن سرمايه‌اشان به كتاب، در انتشار آن به امور كيفي و حتي ظاهري  اثرها توجه بيشتري مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط