چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
بازچاپ 3 اثر آييني بوستان كتاب در آستانه اربعين

همزمان با واپسين روزهاي دي‌ماه و نزديك‌شدن به اربعين حسيني، موسسه بوستان كتاب 3 اثر ديني و آييني با عنوان‌ها «جلوه‌های عرفانی نهضت حسینی»، «حقوق فرزندان در مکتب اهل‌بیت(ع)» و «جوان از منظر معصومان» را به چاپ مجدد رساند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «جلوه‌های عرفانی نهضت حسینی» نخستين كتاب اين مجموعه كه در موضوع تاريخ اهل‌بيت(ع) دسته بندي مي‌شود، با هدف ارايه اطلاعاتي از بعد عرفان قيام كربلا به مخاطبان عمومي به رشته تحرير درآمده است.

اين كتاب كه اثري از «محمدامین صادقی ارزگانی» به شمار مي‌رود، با نگاهي ويژه به تبيين رخ‌دادهاي ماجراي كربلا مي‌نگرد.

در بخشي از معرفي اين نوشتار آمده است: «عاشورا، نهضتى درس‏آموز و عميق است كه انديشوران از مذاهب و نحله‏هاى گوناگون با علاقه فراوان، جنبه‏هاى مختلف آن را كاويده و از منظر فقهى، فلسفى، كلامى، تاريخى، اجتماعى و تربيتى بدان نگريسته‏اند، اما بى‏ترديد يكى از جنبه‏هاى اين قيام جاويد، سويه عرفانى آن است؛ يعنى در حادثه كربلا آموزه‏هاى دل‏انگيز عرفانى نابى پديد آمده كه هر كدام در سازندگى و عروج انسان نقش اساسى دارد. كتاب حاضر، از همين زاويه عرفانى، قيام سالار شهيدان(ع) را در سه بخش كاويده است.»
 
«جلوه‏هاى بصيرت و معرفت در نهضت حسينى»، «جلوه‏هاى عشق و محبت در نهضت حسينى» و «جلوه‏هاى كرامت انسانى در نهضت حسينى» از عناوين بخش‌هاي اين كتابند. در هر يك از اين بخش‏ها، مبانى عرفان مثبت و نيز سير و سلوك الهى افراد قافله عشق، به ويژه امام حسين(ع) تبيين شده‌اند.

چهارمين چاپ كتاب «جلوه‌های عرفانی نهضت حسینی» در قطع وزیری، جلد وزیری و بهاي 35000 ريال روانه بازار نشر شد.

كتاب «حقوق فرزندان در مکتب اهل‌بیت(ع)» دومين اثر موسسه بوستان كتاب است كه به قلم حجت‌الاسلام والمسلمين محمد جواد طبسى در حوزه اخلاق و علوم تربیتی براي مخاطبان عمومی تأليف شده است.

به اعتقاد نويسنده اين نوشتار، انسان در برابر همه پديده‏هاى هستى كه به نوعى با آنها ارتباط دارد، مسوول است و بايد «حقوق» و «تكاليف» خود را ادا كند. فرزندان از نزديك‏ترين و عزيزترين كسانى‏اند كه آدمى با آنها در ارتباط است، اما حقوق فرزندان چيست؟ در اين ‏باره نگرگاه‏هاى مختلفى وجود دارد، ولى رهنمود جامع از سوى خاندان وحى و نبوت ارايه شده است. اين كتاب با بررسى عميق در منابع حديثى، حقوق فرزندان را در مكتب اهل‏بيت(ع)، در فصل‏هاى متعددى به تصوير مي‌كشد.

دوازدهمين چاپ(ويرايش دوم) كتاب «حقوق فرزندان در مکتب اهل‌بیت(ع)» از سوي موسسه بوستان كتاب در قطع وزیری، جلد سلفون و بهاي 38000 ريال منتشر شده است. نخستين چاپ اين اثر به سال 1374 باز مي‌گردد.
 
«جوان از منظر معصومان» اثري از حجت‌الاسلام والمسلمين محمدجواد طبسى، ديگر كتابي است كه در حوزه اخلاق اسلامی، خلاصه‌ای از گفتارها و رهنمودهای تربیتی و اخلاقی معصومین(ع) را براي نسل جوان جامعه عنوان مي‌كند.

در بخشي از معرفي اين كتاب آمده است: «جوانی، بهاری است که در آن سرنوشت انسان رقم می‌خورد و شخصیت او شکل می‌گیرد و استعدادهایش بارور شده و پایه‌های دینی و عقیدتی‌اش مستحکم می‌شود. بی‌جهت نیست که بر جوانی، تکیه فراوان شده و معصومین(ع) از ما خواسته‌اند تا از این بهار ارزشمند اما کوتاه و زودگذر کاملاً بهره بریم. کتاب حاضر خلاصه‌ای است از گفتارها و رهنمودهای تربیتی و اخلاقی معصومین(ع) به این نسل پر نشاط.»

موسسه بوستان کتاب دومين چاپ كتاب «جوان از منظر معصومان» را در قطع رقعي، جلد شوميز و بهاي 20000 ريال به چاپ رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط