يكي از تهيهكنندگان سينما معتقد است كه خلا و بحران نبود قصه و موضوع در سينما با بهرهگيري از متون و ادبيات قديم و معاصر برطرف ميشود.
وي افزود: بايد فضايي براي نويسندگان ايجاد شود تا آنها قادر باشند با تعامل متخصصان و صاحبنظران و تهيهكنندگان آثار خود را به فيلمنامه تبديل كرده و از تغيير در اصل اثر و به روز شدن اثرشان هراس نداشته باشند.
اعتباريان به جريان اقتباس ادبي در سينماي جهان اشاره كرد و ادامه داد: بسياري از فيلمنامهها در سينماي جهان با همكاري خالق اثر به فيلمنامه تبديل مي شود.هر چند همه قصهها و داستانهاي ادبي قابليت تبديل شدن به فيلم را ندارند.
اين تهيهكننده سینما تصریح کرد: البته در سينما بسياري از قصهها تكراري شده و بعضي نيز كپي برداري است و براي توليد فيلمهاي مناسب و ماندگار، همكاري بيشتر شركتهاي فيلمسازي و نويسندگان را طلب ميكند.
به عقيده اعتباريان، فيلمنامهنويس بايد آثار موفق را انتخاب و به شكلي بازنويسي كند كه قابليت رويت روي پرده سينما را داشته و سليقه مخاطب در آن لحاظ شده باشد.
نظر شما