جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۹
نخستين پروژه سينمايي  برگرفته از قصص قرآني كليد خورد

در آغاز فعاليت مديرعامل جديد بنياد سينمايي فارابي ، فيلم سينمايي زندگي حضرت ابوطالب (ع) عموي پيامبرگرامي اسلام (ص) كه برگرفته از قصص قرآني است، به عنوان نخستين پروژه حمايتي اين بنياد در بدو حضور مديرعامل جديد كليد خورد. همچنين توليد فيلم‌هاي سينمايي "راه‌آبي ابريشم" با محور "سليمان ابن سيراف" از بزرگترين دريانوردان ايراني و زندگي "شاه اسماعيل صفوي" با عنوان "ايران سربلند" در دستور كار مديريت سينما به عنوان طرح‌هاي فاخر سينمايي قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاري كتاب(ايبنا)،محسن علي اكبري تهيه‌كننده سينما گفت: هم اكنون فيلمنامه زندگي حضرت ابوطالب (ع) دردست نگارش است، پروژه اي كه با حمايت بنياد سينمايي فارابي و به ويژه آقاي شاه حسيني مديريت محترم اين بنياد ساخته خواهد شد.

وي ادامه داد: طرح اوليه اين پروژه تصويب شده و زندگي حضرت ابوطالب(ع) كه برگرفته از قصص قرآني است در قالب يك فيلم سينمايي به تصوير كشيده خواهد شد.

براساس اخباري كه پيش از اين منتشر شده، بخشي از فيلمنامه "ابوطالب (ع)" به تاريخ صدر اسلام و وقايع آن زمان اختصاص دارد و همچنين در اين اثر به حضور و تاثير حضرت ابوطالب (ع) در پيشرفت اسلام پرداخته خواهد شد.

فيلمنامه ابوطالب(ع) به سفارش معاونت فرهنگي بنياد سينمايي فارابي در مرحله نگارش قرار دارد و در قالب طرح‌هاي فاخر فرهنگي و تاريخي ساخته مي‌شود.

همچنين توليد فيلم‌هاي سينمايي "راه‌آبي ابريشم" با محور "سليمان ابن سيراف" از بزرگترين دريانوردان ايراني و زندگي "شاه اسماعيل صفوي" با عنوان "ايران سربلند" در دستور كار مديريت سينما به عنوان طرح‌هاي فاخر سينمايي قرار گرفته است.

"مجيد شاه‌حسيني" ‪ ۴۰‬ساله، پيشتر مدير گروه معارف اسلامي شبكه يك سيما را بر عهده داشته است .

وي دانش‌آموخته پزشكي‌است و نويسندگي و كارگرداني مجموعه‌هاي تلويزيوني همچون "سينما سرزمين موعود" و "ققنوس " را در كارنامه هنري خود دارد .

شاه‌حسيني همچنين عضو هيئت امناي موسسه رسانه‌هاي تصويري،عضوهيئت مديره انجمن سينماي جوانان و ناظر كيفي مجموعه‌هاي سينما يك و سينماماوراي سيماست.

با توجه به علاقه و توجه مجيد شاه حسيني به ادبيات و توليد آثار اقتباسي و ارزشمند و همچنين ارتباط خوب وي با دست اندركاران عرصه سينما اميد مي رود، شاهد ارتقاء فرهنگي بيشتر اين عرصه باشيم. هرچند حمايت اين مدير توانمند در بدو ورود خود به فارابي از تهيه و توليد پروژه سينمايي "ابوطالب(ع) حاكي بر اثبات اين مطلب است.

ارايه تصويري منطقي و فاخر از تاريخ اسلام و فرهنگ و تمدن ايراني در قالب طرح‌هاي فاخر سينمايي در دستور سينماي ملي قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها