چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۰
ارتباطات ورزشي در فقر منابع مكتوب

نويسنده كتاب‌هاي ورزشي عنوان كرد: ورزش كشور نيازمند سرمايه‌گذاري مناسب در حوزه ارتباطات ورزشي است. البته حوزه ارتباطات ورزشي، نه تنها در كشورمان بلكه در سطح جهاني، با فقر شديد منابع مكتوب روبه‌رو است.

دكتر حميد قاسمي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: متاسفانه اقدامات مناسبي در كشورمان براي بهبود وضعيت در حوزه ارتباطات ورزشي صورت نگرفته‌ است. 

وي كه در تعدادي از دانشگاه‌هاي كشور نيز به تدريس مي‌پردازد، درباره نقش حوزه ارتباطات ورزشي و رسانه و ورزش در رشد همه جانبه ورزش كشور گفت: چاپ منابع ارتباطات ورزشي با توجه به گستردگي آن بايد به صورت علمي و كاربردي صورت گيرد، زيرا به موازات رسانه‌هاي تصويري و مكتوب در حوزه ورزش، دانشگاه‌ها نيز در اين حوزه بسيار تاثير گذارند و با توجه به ارايه واحدهاي درسي مرتبط با اين حوزه در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري مديريت ورزشي و تبديل آن به عنوان يك گرايش تخصصي در زير مجموعه برنامه‌ريزي و مديريت تربيت بدني و علوم ورزشي، نياز به منابع مكتوب كاملا احساس مي‌شود. 

وي ادامه داد: با توجه به پايه و اساس علم ارتباطات ورزشي بايد براي سرمايه‌گذاري مناسب از سوي تمام رسانه‌هاي تصويري، مكتوب، دانشگاه‌ها و تمام سازمان‌ها و نهادهاي مرتبط با ورزش تلاش بيشتري صورت گيرد.

قاسمي همچنين درباره كتاب «روزنامه‌نگاري ورزشي» توضيح داد: با توجه به عدم وجود منابع مرجع براي حوزه رسانه‌هاي تصويري و مكتوب، با وجود اهميت و گستردگي ورزش در ميان اين رسانه‌ها، با همكاري «دكتر سارا كشگر» به تاليف كتاب‌هايي كاربردي در اين حوزه پرداختيم.

وي اضافه كرد: تحصيل در حوزه مديريت ورزشي و گرايش ارتباطات ورزشي، كسب تجربه سال‌ها روزنامه‌نگاري و خبرنگاري و در كنار هم قرار دادن علم آكادميك ارتباطات در ورزش و تجربيات مختلف اين حوزه، اين نويد را مي‌دهد كه اين كتاب‌ با استقبال مناسبي روبه‌رو و براي مخاطبان موثر واقع شود.

قاسمي همچنين از چاپ دو اثر با عنوان‌هاي «راهنماي پخش زنده رويداد‌هاي ورزشي» و «راهنماي تصوير برداري ورزشي» تا چند ماه آينده و ترجمه كتابي با عنوان «عكاسي ورزشي» خبر داد.

چاپ نخست كتاب «روزنامه‌نگاري ورزش» در شمارگان 1100 نسخه، 246 صفحه وزيري و قيمت 45000 ريال تا پايان امسال از سوي نشر علم و حركت روانه بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط