دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
«روزنامه نگاري ورزشي» به بازار آمد

کتاب «روزنامه نگاري ورزشي» اثر «فيل اندروس» با ترجمه دکتر حميد قاسمي و دکتر سارا کشکر که به بيان اصول يک از حوزه‌هاي رسانه‌هاي ورزشي مي‌پردازد، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با ارايه اصول روزنامه‌نگاري ورزشي و آموزش تمام تکنيک‌هاي اين حرفه پر اهمييت در کشور‌هاي پيشرفته، مي‌تواند براي دانشجويان رشته تربيت بدني و همچنين روزنامه‌نگاران ورزشي و مسوولان حوزه ورزش و رسانه موثر واقع شود.

کتاب حاضر در 9 فصل طراحي شده است که از جمله آن‌ها مي‌توان به بهترين شغل دنيا، تحريريه ورزشي، مصاحبه، رسانه‌هاي راديو و تلويزيون و روزنامه‌نگاري چاپي؛ خبر و عکس‌هاي ورزشي اشاره کرد. 

همچنين اين اثر داراي پنج پيوست قابل توجه پس از فصل‌هاي کتاب است که اطلاعات تکميلي مناسبي را در اختيار مخاطب مي‌گذارد.

در قسمتي از پيشگفتار مترجمان آمده است: «روزنامه‌‌نگاري ورزشي در سطح جهان خصوصا کشورهاي پيشرفته از اهمييت زيادي برخوردار است و از آن‌جا که ورزش به عنوان عاملي در ايجاد شور و شوق و افزايش انگيزه در بين مردم اهمييت زيادي دارد، به همين دليل امروزه توجه به رويداد‌هاي ورزشي و کسب اطلاع از نحوه برگزاري و نتايج مسابقات و نيز دستيابي به اطلاعات مختلف در زمينه ورزش و سلامت به عنوان نيازي مهم در بين جوامع مطرح مي‌شود. وجود اين نياز موجب بروز توقعاتي از رسانه‌ها شده است، به طوري که مردم تمايل دارند تا انعکاس خواسته‌هاي خود را در قالب رسانه‌هاي ورزشي بيابند.
علي‌رغم رشد وسيع رشته روزنامه‌نگاري در سطح جهان و نيز تلاش‌هاي بسياري که در اين زمينه توسط متخصصين حوزه رسانه در کشورهاي در حال جريان است، اما گاه فقدان منابع علمي کافي که بتواند به بهبود و ارتقاي سطح آگاهي، توانايي و قابليت‌هاي فعالان اين حوزه بپردازد، قابل توجه و تامل است.»

کتاب «روزنامه نگاري ورزشي» از سوي انتشارات علم‌ و حرکت در شمارگان 1100 نسخه، 216 صفحه و بهاي 45000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط