دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۸
همه دونده باشيم

کتاب «دويدن براي همه» اثر «جيمز اف. فيکس» با ترجمه سيد امير موسويان که به بيان راهنمايي‌هايي براي کسب سلامتي و تندرستي مي‌پردازد، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با ارايه اصول دويدن و تاثيرات قابل توجه اين رشته ورزشي‌ـ تفريحي بر سلامت جسم و روح ورزشکار، مي‌تواند براي تمام افرادي که دويدن را راه کسب سلامتي و تندرستي برگزيده‌اند، موثر واقع شود. 

افراد بالاي 40 سال نيز که تاکنون و حتي بيش از 20 سال فعاليت ورزشي نکرده‌اند، مي‌توانند براي آغاز و ادامه دويدن، استفاده کنند.

کتاب حاضر داراي دو بخش و 12 فصل است. بخش نخست کتاب فوايد و مزيت‌هاي دويدن را در قالب چهار فصل ارايه مي‌کند و بخش دوم به بيان هنر دويدن در هشت فصل مي‌پردازد.

در قسمتي‌هايي از مقدمه مولف آمده است: «در تاليف اين کتاب دو هدف عمده را دنبال مي‌کنيم: يکي اين که شما را با دنياي استثنايي دوندگان آشنا کرده و ديگر اين‌ که چهره‌ي زندگي شما را با دويدن تغيير دهم؛ حني اگر تاکنون دونده نبوده و يا ندويده باشيد. به نظر من هر کس که يک جفت پاي سالم داشته باشد، مي‌تواند با استفاده از اين کتاب و کار عملي، صاحب بدني سالم و سرحال شود.
دويدن يک عمل متنوع و چند بعدي است؛ به همين دليل اين کتاب در دو بخش راهنمايي و اجرا، طراحي و تدوين شده است. کسي که اين کتاب را براي مطالعه در اختيار دارد، بايد برجنبه‌هاي روحي، رواني و جسماني مندرج در آن توجه کرده و محتواي آن را مورد کنکاش و توجه قرار دهد. با توجه به اهميت و اثرات مهمي که دويدن بر ابعاد روحي، رواني و جسماني انسان به جا مي‌گذارد؛ دانشمندان علوم ورزشي، ساليان درازي بر روي دويدن به تحقيق و بررسي اهتمام ورزيده‌اند. البته با کمال تاسف بايد گفت که در اين بين، اثرات و فوايد روحي‌ـ رواني دويدن بسيار کمتر از بعد جسماني آن مورد بررسي و تحقيق قرار گرفته است.»

کتاب «دويدن براي همه» از سوي انتشارات بامداد کتاب و نشر ورزش در شمارگان 2000 نسخه، 192 صفحه و بهاي 40000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط