یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۵
همراهي «چلچراغ حكمت» با مسافران نمايشگاه كتاب

مجموعه چهل جلدي «چلچراغ حكمت» كه هر عنوانش با موضوع و قلم نويسنده‌اي متفاوت بر مبناي ديدگاه‌هاي آيت‌الله شهيد مرتضي مطهري به رشته تحرير در آمده‌، قرار است از سوي كانون انديشه جوان براي ارايه در بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران منتشر شود. اكنون نسخه نهايي اين مجموعه براي تاييد پاياني در اختيار نويسندگان قرار گرفته است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، تنها نقطه اشتراك هر يك از جلدهاي اين مجموعه كه در موضوع و عنواني متمايز خلق شده‌اند، استواري آنها بر پايه ديدگاه‌ها، آرا و تفكرات شهيد مطهري است.

از عناوين و نويسندگان جلدهاي اين مجموعه مي‌توان به كتاب‌هاي «تمدن اسلامي» به قلم محمدباقر پوراميني، «پوشش و حجاب» نوشته علي محمدي‌آشنايي، «جوان» به كوشش رضواني‌نسب، «عدالت اجتماعي» از نجمه كيخوا و «سياست و حكومت» اثري از محمدحسن قدردان قراملكي اشاره كرد.
 
كتاب‌هاي «اهل‌بيت(ع)» از اكبر پيروي، «حماسه عاشورا» به قلم محمدباقر پوراميني، «عقلانيت» نوشته سيد محمدعلي داعي‌نژاد، «تحجّر» به كوشش سيدرضا پلور، «ايمان» تاليف سيد محمدعلي داعي‌نژاد، «مهدويت» كاري از بهروز محمدي، «انسان‌شناسي» از حسن اسماعيل‌پور نيازي و «جهان‌بيني و شناخت» نوشته حسن پناهي آزاد، از ديگر عناوين مجلدات اين مجموعه‌اند.

همچنين پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي براي حضور در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران آثاري را زير چاپ دارد كه از آن ميان مي‌توان به كتاب «ماجراي جدايي حوزه و دانشگاه» در موضوع انقلاب اسلامي از «سليمان خاك‌بان» كه قرار است در 334 صفحه و بهاي 45000 ريال منتشر شود، اشاره كرد.

كتاب «آمريكاستيزي در جهان اسلام» در موضوع غرب‌شناسي تاليف «حسن سعيد كلاهي و احمد تقي‌زاده» در 488 صفحه و بهاي 65000 ريال و مجموعه سه جلدي «انديشه سياسي متفكران اسلام» به اهتمام «محسن مهاجرنيا» در موضوع سياست و بهاي 210 هزار ريال، از ديگر كتاب‌هايي‌اند كه اين پژوهشگاه زير چاپ دارد.

«اقتصاد منابع طبيعي از منظر اسلام» نوشته سعيد فراهاني‌فرد در موضوع اقتصاد در 352 صفحه و بهاي 46000 ريال، «سير تطور كلام شيعه» تاليف محمدصفر جبرئيلي در موضوع كلام و دين‌پژوهي در 408 صفحه و بهاي 55000 ريال و «فلسفه فلسفه اسلامي» تاليف عبدالحسين خسروپناه در موضوع فلسفه در 136 صفحه و بهاي 70000 ريال، از ديگر آثاري‌اند كه براي ارايه در بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران چاپ و منتشر خواهند شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۶
    جالب بود ممنون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط