شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۱
انديشه مطهري در تمامي تاريخ جاري خواهد بود

دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس جمهور، صبح امروز(شنبه، 11 ارديبهشت ماه) در اختتاميه جشنواره حكمت مطهر در تالار ابن‌سينای دانشكده علوم پزشكی دانشگاه تهران با اشاره به انسجام فكري و انديشه‌اي اين نويسنده و شهيد عالي‌قدر كشورمان، تصريح كرد: انديشه شهيد مطهري در تمامي دوره‌هاي تاريخي جاري خواهد بود./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين مراسم با حضور شخصيت‌های علمی، فرهنگی و دانشگاهی سراسر كشور و با مشاركت ستاد بزرگداشت سالگرد شهيد مطهری، معاونت فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری، معاونت امور اساتيد و گروه‌های معارف اسلامی وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه‌های آزاد و دانشگاه‌های علمی كاربردی و بسيج دانشجويی برگزار شد.

دكتر احمدي‌نژاد در اين مراسم با تشريح جامعه مهدوي از ديدگاه شهيد مطهري، افزود: امروز بالاترين ماموريت، معرفی انديشه شهيد مطهری است و بايد با نشر انديشه‌های شهيد مطهری نيازهای فكری جامعه را تامين و تقويت كرد. 

وي ضمن قدردانی از خدمات خانواده ايشان به‌ويژه همسر شهيد مطهری گفت: ترديدی نيست كه سهم ايشان در عظمت و بزرگی انديشه‌های استاد؛ اگر بيش از خود استاد نباشد، كمتر از آن نيست.
 
احمدي‌نژاد اظهار داشت: انديشه شهيد به قدری اوج گرفته كه از مرزهای جغرافيايی، سياسی و حتی تاريخی عبور كرده است و اين مساله به اين خاطر است كه شهيد مطهری حقيقت انسان و توحيد و مسير كمال انسان را به طور كامل دريافته بود. وي از معدود شخصيت‌هايی بود كه درباره همه موضوعات مورد نياز يك جامعه تحقيق كرده و از اقيانوس انديشه اسلام ناب گوهرهای نابی را در معرض انسان‌ها قرار داده است. 

رييس‌جمهور استاد مطهری را از معدود انديشمندانی نام برد كه تمام نيازها و مخاطرات انسان را در مسير كمال به خوبی شناخته و برای همه آنها نسخه‌های تعالی‌بخش ارائه داده است. وي گفت: شهيد مطهری از كوچك‌ترين نيازها تا پيچيده‌ترين معضلات فكری را مورد تحقيق قرار داده و انديشه درست را در معرض طالبان آن قرار داده است. 

رييس جمهور در ادامه با اشاره به ويژگی‌های جامعه مهدوی از نگاه شهيد مطهری گفت: استاد مطهری انتظار را اصل قطعی در سعادت بشر و ايجاد انگيزه برای زندگی و مجاهدت می‌داند چرا كه اگر انتظار نباشد، انگيزه‌ای برای حركت و تعالی وجود نخواهد داشت. شهيد مطهری جامعه مهدوی را زنده شدن بشر بعد از مرگ می‌داند. 

احمدی‌نژاد در بخشي ديگر از سخنانش گفت: برای برپايی جامعه مهدوی بايد بر اجرای عدالت پافشاری شود. ايستادگی در عدالت، سرعت بخشيدن به حركت جامعه برای رسيدن به جامعه مهدوی است. دست شيطانی استكبار و نفاق شهيد مطهری را درست در مقطعی كه بيشترين نياز به انديشه‌های او وجود داشت، از ملت ايران گرفت. نظام الهی در اوايل انقلاب نيازمند جاری شدن انديشه‌های شهيد مطهری در همه زوايای تصميم‌گيری بود و دشمن در اين مقطع استاد مطهری را به شهادت رساند.

رئيس‌جمهور گفت: قطره قطره خون شهيد مطهری در رگهای جامعه ما جاری شده است و همه سنت‌های الهی در جهت انديشه‌های شهيد مطهری حركت می‌كنند و به فضل الهی در آينده نزديك اين انديشه بر جهان حاكم خواهد شد. 

مراسم اختتاميه جشنواره حكمت مطهر، شنبه 11 ارديبهشت ماه، در تالار ابن‌سينای دانشكده علوم پزشكی دانشگاه تهران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها