پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۹
آخرين لحظات زندگي "سهروردي" روي نگاتيو مي‌آيد

"بهرام توكلي" با اشاره به اينكه، نگارش فيلمنامه اين اثر تا دو ماه آينده به پايان خواهد رسيد گفت: دو ساعت آخر از زندگي "سهروردي" با حمايت بنياد سينماي فارابي و حضور بازيگران مطرح سينما به تصوير كشيده خواهد شد.

بهرام توكلي نويسنده و كارگردان سينما در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري كتاب(ايبنا)، با اعلام خبر فوق گفت: قصد دارم دو ساعت آخر از زندگي سهروردي و مقطعي كه اين چهره تاريخي در زندان بسر برده است را در قالب يك فيلم به تصوير بكشم.

اين فيلمساز با بيان اينكه، هم اكنون در مرحله نگارش اوليه فيلمنامه "سهروردي" هستم افزود: طبق برنامه ريزي هاي انجام گرفته نگارش فيلمنامه اين اثر سينمايي تا دو ماه آينده به پايان خواهد رسيد.

وي به اين مطلب اشاره كرد كه، فيلمنامه "سهروردي" بر اساس رمان "قلندر و قلعه" نوشته دكتر يحيي يثربي به نگارش درخواهد آمد و تصريح كرد: درنگارش اين فيلمنامه، بيشتر افكار و انديشه‌هاي سهروردي مد نظر خواهد بود، چرا كه او يك متفكر بوده و حوادث و رخدادهاي زندگي‌اش، بيشتر در تفكراتش نمود دارد تا اينكه به لحاظ بيروني قابل رويت باشد.

توكلي خاطرنشان ساخت: در اين پروژه تاريخي كه هزينه بسياري را طلب مي كند، قصد دارم به تفكرات سهروردي نزديك شده و آن را بر روي نگاتيو بياورم.

وي همچنين از حضور بازيگران مطرح سينما در اين پروژه خبر داد و افزود: طبق توافق هاي انجام گرفته و حمايت بنياد سينمايي فارابي پس از پايان نگارش فيلمنامه توليد اين اثر را آغاز خواهيم كرد.

"قلندر و قلعه" نوشته دكتر يحيي يثربي، رماني برگرفته از زندگي شيخ اشراق، است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها