شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۸
نگارش فيلمنامه زندگي "عليرضا عباسي" ادامه دارد

محسن دامادي فيلمنامه نويس گفت: منابع تحقيقي محدودي درخصوص زندگي "عليرضا عباسي" وجود دارد. به هر ترتيب ساختمان فيلمنامه "سرير" بنا شده است و اميدوارم هر چه زودتر شاهد توليد يك اثر سينمايي براساس زندگي "عليرضا عباسي" خطاط برجسته دوره صفوي باشيم.

"محسن دامادي" نويسنده و فيلمنامه نويس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري كتاب(ايبنا) با بيان اينكه فيلمنامه "سرير" بر اساس زندگي عليرضا عباسي (خطاط برجسته دوره صفوي) در معاونت فرهنگي بنياد سينمايي فارابي به ثبت رسيده است، اظهار داشت: براي نگارش فيلمنامه "سرير" با مشكل مواجه شده ام، زيرا منابع تحقيق بسيار محدودي در خصوص زندگي "عليرضا عباسي" وجود دارد و ردپاي زيادي از اين شخصيت تاريخي در دوره صفويه وجود ندارد.

وي با اشاره به اينكه، پس از جست و جوهاي فراوان به منابعي در كتابخانه اي در استان قزوين دست يافتم، تصريح كرد: اخيرا دريافتم سه كتابخانه در استان قزوين مطالب و منابع محكمي درخصوص زندگي عليرضا عباسي (خطاط برجسته دوره صفوي) در اختيار دارند به همين منظور در حال رايزني با مديران فرهنگي آن استان هستم تا بتوانم از آن مطالب جهت نگارش فيلمنامه مورد نظر استفاده كنم.

اين فيلمنامه نويس با بيان اينكه، اين فيلمنامه در دوره مديريت آقاي رضاداد در بنياد سينمايي فارابي به ثبت رسيده است،افزود: با توجه به حضور آقاي شاه حسيني به عنوان مديري با انگيزه و علاقه مند به هنر و ادبيات در بنياد سينمايي فارابي اميدوارم هر چه زودتر شاهد تحول جدي حوزه ادبيات در عرصه سينما باشيم و پروژه هاي نيمه تمام هر چه زودتر با حمايت مديران فرهنگي به سرانجام برسد.

به گزارش "ايبنا"، عليرضا عباسي خوشنويس برجسته دوره صفوي، يكي از مشهورترين خوشنويسان ايراني در طول تاريخ است.

وي در خط نستعليق تحولي بزرگ ايجاد كرد ،مسجد شاه و لطف‌الله اصفهان از جمله اماكني هستند كه هنر اين هنرمند خوشنويس در آنها نقش برجسته است.

شايان ذكر است، علاوه بر فيلمنامه "سرير" پنج فيلمنامه فاخر سينمايي ديگر در معاونت فرهنگي بنياد سينمايي فارابي منعقد و نگارش متون آن آغاز شده است.

فيلمنامه هاي ديگري چون "حضرت ابوطالب" توسط محمد مهدي گميني، "ام البنين" توسط سعيد شاپوري با نگاهي به تاريخ اسلام ،"نواب" توسط مهدي سجاده چي بر اساس تاريخ معاصر و زندگي شهيد نواب صفوي و همچنين فيلمنامه "سربلند" توسط حسين ترابي بر اساس زندگي شاه اسماعيل صفوي در معاونت بنياد سينمايي فارابي به ثبت رسيده اند.

محسن دامادي متولد 1338 كرمان است. وي فعاليت هنري اش را با نگارش داستان هاي كوتاه آغاز كرد. وي سينماي حرفه اي را با فيلم "آپارتمان شماره 13" به كارگرداني يدالله صمدي به عنوان نويسنده تجربه كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها