شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۲
آثار تجديدچاپي 2 تا 6 بهمن بيش از چاپ‌ نخست‌اند

1520 عنوان كتاب از دوم تا ششم بهمن ‌ماه جاري در بانك اطلاعات خانه كتاب ثبت شدند كه از ميان آنها 641 عنوان چاپ نخست‌اند. اين در حالي است كه تعداد كتاب‌هاي تجديد چاپ، 879 عنوان بود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، بر اساس گزارش آماري هفته كه از سوي خانه كتاب منتشر مي‌شود، بيشترين تعداد كتاب‌ها در موضوع آموزشي و كمك‌درسي و سپس علوم عملي منتشر شدند.

ناشران ديني در اين تاريخ 205 عنوان كتاب منتشر كردند كه 118 عنوان آن تجديد چاپ بود. حوزه علوم اجتماعي نيز با 152 عنوان كتاب يكي از حوزه‌هاي پرعنوان هفته به شمار مي‌آيد. در اين حوزه نيز تعداد آثار تجديد چاپ، بيش از چاپ نخست بودند.

حاصل كار ناشران فلسفه و روان‌شناسي در تاريخ ياد شده، توليد 50 عنوان كتاب بود كه از آن ميان 15 عنوان چاپ نخست بودند. حاصل كار ناشران حوزه كليات، نشر 39 عنوان اثر بود كه در آن ميان 14 عنوان چاپ نخست جاي داشت.

در تاريخ ياد شده، 496 ناشر فعاليت كردند كه در ميان آنها انتشارات اديبان با نشر 29 عنوان كتاب، بيشترين آثار چاپ نخست را به خود اختصاص داد.

همچنين در بخش كتاب‌هاي عمومي، بيشترين كتاب‌هاي تاليفي با هفت عنوان متعلق به هادي سامع و بيشترين كتاب‌هاي ترجمه شده با 9 عنوان از جمله آثار صادق خورشا بوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط