پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
چهره دانشگاه با معرفی مفاخر به نسل جدید خواهد درخشید

خراسان‌رضوی - استاد ممتاز دانشگاه فردوسی مشهد گفت: روش و سیرت سلمان ساکت در حفظ و ثبت اسناد و میراث دانشگاه باید در ادوار بعد ایشان هم ادامه پیدا کند چراکه چهره دانشگاه فردوسی با مفاخر و شناساندن آنان به نسل جوان خواهد درخشید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، محمدجعفر یاحقی چهارشنبه در آیین تکریم از دکتر سلمان ساکت که در باشگاه مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد گفت: سلمان ساکت فرزند من است و آشنایی من با خانواده ساکت به قبل از به دنیا آمدن او بازمی‌گردد.

او در ادامه اظهار داشت: ساکت از دانشجویان بااستعداد من بوده و عملکرد او در سِمت رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه قابل ستایش است.

او سپس تاکید کرد: روش و سیرت ساکت در حفظ و ثبت اسناد و میراث دانشگاه باید ادامه پیدا کند. از خانم محروق، رئیس فعلی مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه خواستم همین روش را ادامه دهد چراکه چهره دانشگاه با مفاخر و شناساندن آنان به نسل جوان خواهد درخشید.

در ادامه حسین بذرافشان، رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه از خدمات ساکت در دوران تصدی ریاست مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه قدردانی کرد و اظهار داشت: مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه مانند فرزند دکتر ساکت است و او همچون مادری مهربان، دل‌نگران و دلسوز این مرکز بود.

سپس علیرضا کوچکی، استاد ممتاز دانشکده کشاورزی و رئیس اسبق مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه به ایراد سخن پرداخت و گفت: آنان که گذشته را به خاطر نمی‌آورند محکوم به تکرار آنند. آنچه در این دو مکان یعنی باشگاه مفاخر و پیشکسوتان و موزهٔ دانشگاه باقی مانده، بخشی برای «نیستان» و بخشی برای «هستان» است. عده‌ای که رفتند آثارشان را به‌جا گذاشتند و آن‌هایی که هستند، قرار است این ساختمان را حفظ کنند.

کوچکی در ادامه به پشتکار ساکت آفرین گفت و تاکید کرد: ایشان در طی دوران ریاست با موانعی روبه‌رو شده که تنها با اراده و پشتکار مضاعف توانسته بر آنها فائق بیاید و به راه خود ادامه دهد و باید گفت در این ده سال، آنچه گذشته، همه خدمت صادقانه بوده است.

سپس علی حائریان، استاد برجستهٔ دانشکده مهندسی و عضو شورای مرکزی آثار مفاخر و اسناد دانشگاه، به سخنرانی پرداخت و گفت: دکتر ساکت یک نفر نیست و نمی‌شود با چند جمله او را وصف کرد. دکتر ساکت در دو حرفهٔ کاملاً متفاوت مشغول به کار است و در هر دو حرفه «استاد» است.

وی در ادامه افزود: موزه، چند شیء کنار هم نیست. موزه باید هدف داشته باشد و این دانشگاه با این سابقهٔ درخشان به این موزه نیاز داشت و اگر دکتر ساکت نبود، شاید موزه با این شکل و شمایل وجود نمی‌داشت.

حائریان در ادامه اظهار داشت: ساکت ویژگی‌هایی داشت که لایق این منصب بود.

در پایان، سلمان ساکت، استادیار گروه زبان و ادبیات فارسی و رئیس پیشین مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه، ضمن تبریک به خانم محروق بابت انتصاب وی به ریاست مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه، از او و همکارانِ مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه سپاسگزاری کرد و از ایشان خواست تا در تداوم راه فعالیتهای انجام شده در مرکز و پاسداشت زحمات و خدمات استادان برجسته و تاثیرگذار کوشا باشند و با استقلال در راه بالندگی مرکز حرکت کنند.

چهره دانشگاه با معرفی مفاخر به نسل جدید خواهد درخشید


او همچنین به مدیران ارشد دانشگاه توصیه کرد تا قدر سرمایه فرهنگی مرکز و موزه دانشگاه و استادان پیشکسوت دانشگاه را بدانند و در توسعهٔ موزه و پاسداشت حرمت پیشکسوتان کمک‌کار و یاریگر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها