دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶
۱۰۰ اثر در طرح رمان نوجوان حوزه هنری تولید شد

عزت‌الله الوندی، نویسنده و ناظر پروژه «مجموعه‌های کودکانه» حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، از آماد‌ه‌سازی ۱۰۰ اثر برای چاپ، در طرح رمان نوجوان خبر داد. به گفته وی، زهره پری‌رخ،‌ رودابه حمزه‌ای، مهری ماهوتی، فریبا کلهر،‌ هدی حدادی، غلامرضا بکتاش، کمال شفیعی، زهرا زواریان، محمدرضا یوسفی و اسدالله شعبانی از نویسندگانی هستند که آثارشان را به انتشارات سوره مهر تحویل داده‌اند.

الوندی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت:‌ تاکنون آثار زیادی در راستای این طرح به ما تحویل داده شده است، ولی تنها ۱۰۰ اثر آن‌ها تصویب شده و مراحل نگارش را گذرانده‌اند.

وی افزود: «زندگینامه‌ داستانی ائمه اطهار»، «مجموعه‌های کودکانه» و «طرح طنز حوزه هنری»، از زیر شاخه‌های این طرح هستند که بخشی از ۱۰۰ جلد کتاب این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

نویسنده کتاب «جگر گرگ» اظهارکرد: زهره پری‌رخ،‌ رودابه حمزه‌ای، مهری ماهوتی، فریبا کلهر،‌ هدی حدادی، غلامرضا بکتاش، کمال شفیعی، زهرا زواریان، محمدرضا یوسفی، اسدالله شعبانی و لاله جعفری، از نویسندگانی‌اند که تاکنون آثار خود را به ما تحویل داده‌اند.

الوندی افزود: این کتاب‌ها برای چاپ به انتشارات سوره‌ مهر سپرده می‌شوند و با توجه به زمان بندی صورت گرفته منتشر می‌شوند.

وی اظهار کرد: هفته نخست اسفند ماه، دفتر ادبیات کودک و نوجوان قصد دارد محفلی صمیمی با حضور مسوولان دفتر و شاعران و نویسندگانی که در تولید این 100 عنوان کتاب نقش داشته‌اند برگزار کند و تولید این تعداد کتاب را برای گروه سنی کودک و نوجوان در سال 91 جشن بگیرد. البته تا آن زمان برگزاری جشن بیش از ۱۰۰ کتاب در این طرح تولید خواهند شد.

عزت‌اله الوندى متولد تويسركان است. او مدرک كارشناسى ادبيات نمايشى دارد و تاکنون آثار زیادی را برای کودکان ایجاد کرده است. «زندگی‌نامه‌ی فردوسی»، «دوباره برمی‌گردی مرد بارانی» و «ایوان بهار» برخی از آثار این نویسنده هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط