جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۱
انتشار سه داستان پليسي از نويسندگان زن ایتالیایی

چهارمين عنوان از مجموعه «پرتو» انتشارات کتاب خورشید منتشر شد. این کتاب شامل سه داستان كوتاه با مضمون پليسي، جنايي از سه نويسنده زن ايتاليايي با ترجمه هاله ناظمي است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، در اين كتاب سه داستان كوتاه با عنوان‌هاي «افساري بر گردن»، «تصميم قاطع» و «ميلاد مسيح سال صفر» گنجانده شده‌اند. 

داستان نخست اين كتاب «افساري بر گردن» نوشته «لائورا گريمالدي» است. وي متولد 1983 و از نویسندگان معروف پلیسی‌نویسی است. «سوءظن» و «گناه» و «هراس» از آثار او هستند.

در بخشي از اين داستان مي‌خوانيم: «مي‌توانست برود بالاي بام و ششلول را بردارد. بعد منتظر بماند تا توري از خانه قشنگش در ساحل دريا بيرون بيايد و پيش از رفتن به سمت شمال نزد دايي جاكوموـ به سوي اميدي تازه ـ تمام محله و شهر را از شرّ مردي با آن صداي نخراشيده خلاص كند يا اينكه فقط اسلحه را دور بيندازد: اگر مي‌خواست به راستي فرد متفاوتي باشد، بايد حتي از فكر كشتن ديگران هم دست مي‌كشيد.»

«داستان قاطع» نام دومين داستان اين كتاب است. نويسنده آن« باربارا گارلاسكِلّي» متولد 1956 است. او علاوه بر داستان‌های پليسي، چند رمان هم براي كودكان نوشته.

در بخشي از اين داستان آمده است: «برگشت و با گام‌هاي استوار به طرف بالكن رفت. به نرده‌ها نزديك شد و به پايين نگاه كرد؛ خوب نگاه كرد. درست پايين پاي او، اتومبيل پائولا پارك شده بود... بدن خودش را مجسم كرد كه روي سقف اتومبيل مي‌افتد. گرومبي صدا مي‌كند. شكي نيست. روز قبل پائولا با آن صداي نازك خبيثش به او دلداري داده بود: خاطر جمع باش؛ هيچ‌وقت كتابي نخواهي نوشت.»

آخرين داستان در جلد چهارم مجموعه پرتو «ميلاد مسيح سال صفر» نام دارد. دانيلا كوماستري مونتاناري، متولد 1948، نويسنده اين داستان است كه داستان‌هايش در رُم باستان اتفاق مي‌افتد و يك شخصيت ثابت دارد. «ناقوس كشيش اعظم» و «جامه استاد» داستان‌هاي جنايي ديگر اوست.

در اين داستان مي‌خوانيم: «او بازوي راست جسد را كه به دستي منقبض‌شده ختم مي‌شد بالا گرفته بود و با آشفتگي گفت: «هنوز نه خشك شده و نه سرد.» با نوك انگشتانش ناخن‌هاي بلند جسد را بررسي كرد. سپس از پيراهن گشاد ابريشمي نقشدارش ابزاري فلزي بيرون كشيد و شروع كرد به تميز كردن ناخن‌هاي جسد.»

چهارمين جلد از مجموعه پرتو كه شامل داستان‌هاي پليسي، جنايي است، خود سي‌ويكمين عنوان از مجموعه داستان‌هاي ايتاليايي قرن 20 است. اين كتاب زمستان امسال(1391) به شمارگان 1250 نسخه و قيمت دوهزار و 200 تومان در قطع جيبي منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط