چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
«بانگ خلافت در اذان» به بازار کتاب آمد

کتاب‌ «بانگ خلافت در اذان» به تازگی از سوی نشر دلیل ما در استان قم روانه بازار نشر شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب‌ «بانگ خلافت در اذان» را سیدعلی شهرستانی به زبان عربی به رشته تحریر درآورده و سیدهادی حسینی آن را به زبان فارسی برگردانده است.

محتوای این اثر به بررسی عبارت «الصلاة خير من النوم» می‌پردازد، زیرا اين جمله تنها در اذان صبح اهل سنت بازتاب دارد و براي تفسير آن مطالب گوناگوني به نگارش درآمده است. نگارنده کتاب‌ «بانگ خلافت در اذان» قصد دارد اين عبارت را از ديدگاه عقايدي (و نه فقهي) واکاوی کند، چرا كه در كنار معناي ظاهري آن، معنايي در پشت پرده اعتقادي و فكري آن نهفته است .

اين مساله به مطلب مهم امامت و خلافت پس از پيامبر(ص) ارتباط دارد و به اين دلیل نويسنده با رويكرد پيوستگي و اقتران عقلي و شرعي ميان اصل امامت و مسایل فقه از آن‌ها به عنوان شاهد و مؤيد امر امامت بهره مي‌جويد.

فصل «درآمد» این کتاب به روابط خلفا با اهل بيت(ع) و مساله تحريف در اذان خلاصه مي‌شود. در فصل بعدي علل حذف حيعلة سوم يعني شهادت به امامت اميرالمومنين (ع) و اضافه كردن عبارت «الصلاة خير من النوم» به جاي آن است كه اين موضوع با احتمالات مطرح شده و نكات مختلف در بررسي اين احتمالات بيان شده است.

همچنین سایر مطالب و مباحث این كتاب به نقش خليفه دوم در اين تحريف و فاصله انداختن بين ائمه(ع) و خلافت پرداخته است.

نخستین چاپ کتاب «بانگ خلافت در اذان» با شمارگان یک هزار نسخه، در 224 صفحه و به بهای 63 هزار ريال از سوی نشر دلیل ما روانه بازار کتاب شده است.-

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط