سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
فریبا به استقلالی‌ها کادوی قهرمانی می‌دهد

بازیکن و مربی سابق تیم فوتبال استقلال تهران خاطراتش از سال‌ها بازی در این باشگاه و تیم ملی ایران به ویژه مسابقات جام جهانی 1978 آرژانتین را بازنویسی کرده است و برای انتشار به دست ناشر می‌سپارد.-

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این باره اظهار کرد:‌ جمع‌آوری و بازنویسی کتاب خاطراتم را از سه سال پیش آغاز کردم و پس از مسابقات لیگ برتر امسال که انشاالله با قهرمانی استقلال تهران به پایان می‌رسد، فایل نهایی آن را برای انتشار در اختیار ناشر قرار خواهم داد و امیدوارم این پیشکش ناقابلی برای هواداران بی‌شمار این تیم مردمی باشد.

هافبک‌ سال‌های دور فوتبال کشورمان درباره تاریخچه باشگاه استقلال گفت: تاکنون چند کتاب درباره تیم استقلال منتشر شده است که تهیه‌کنندگان و نویسندگان این آثار برای نگارش مطالبشان به پیشکسوتان باشگاه هم رجوع می‌کنند اما هنوز کتاب کامل و جامعی درباره پرافتخارترین تیم ایران در آسیا نوشته نشده است. 

فریبا اظهار کرد: معاونت فرهنگی باشگاه استقلال باید بر تهیه و انتشار کتاب‌هایی که درباره این تیم نوشته می‌شوند، نظارت گسترده‌ای داشته باشد و در این صورت است که آثاری از این دست، مجموعه‌هایی مستند و جامع درباره استقلال خواهند بود. برای مثال، مدتی است که یک گروه فلیمسازی اقدام به تهیه برنامه مستندی درباره ناصر حجازی کرده است و یکی از عوامل این مجموعه در گفت‌وگویی که باهم داشتیم، اذعان داشت که با کتابی جامع و قابل استناد درباره بازیکنان بزرگ استقلال روبه‌رو نشده است. 

آقای گل هفتمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا اقدام باشگاه پرسپولیس را در بزرگداشت چهره‌های ماندگار این تیم، کاری شایسته و به یادماندنی دانست و اضافه کرد: برگزاری چنین مراسمی در کل ورزش ایران بی‌سابقه بوده است و باید از سردار رویانیان بابت این کار خوب و پسندیده قدردانی کرد. در صورتی که باشگاه استقلال هم از نظر مالی بضاعت پرسپولیس را داشت، تردید ندارم که مدیران ارشد این باشگاه هم برای پیشکسوتان اقداماتی مشابه انجام می‌دادند. 

کاپیتان اسبق استقلال بهترین خاطره ورزشی‌اش را حضور در جام جهانی 1978 آرژانتین عنوان کرد و افزود: وقتی با تیم ملی ایران برای نخستین بار به جام جهانی صعود کردیم، هرچه بر من و سایر بازیکنان تیم ملی هنگام حضورمان در آرژانتین گذشت، یادداشت کردم و این دست‌نویس‌ها را به انضمام بقیه خاطراتم از حضور در مستطیل سبز به عنوان بازیکن و مربی منتشر خواهم کرد. 

وی همچنین گفت: برای انتشار این کتاب با چند نفر صحبت کرده‌ام که در صورت توافق نهایی، نام ناشر را در روزهای آینده اعلام خواهم کرد. 

بهتاش فریبا متولد 22 بهمن 1334 بازیکن اسبق تیم‌ ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال تهران است. وی 16 بازی برای تیم ملی کشورمان انجام داد و در مجموع 12 گل ملی به ثمر رساند. فریبا با دریافت تنها دو کارت زرد، خوش‌اخلاق‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران به حساب می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط