شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
گرامی‌داشت داریوش مهرجویی در جشن دو سالگی

جشن دو سالگی مجله اجتماعی فرهنگی «فصل رویش» ویژه نوجوانان، با گرامی‌داشت داریوش مهرجویی سینماگر مطرح و صاحب سبک ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ مراسم رونمایی از جلد پنجم مجله «فصل رویش» با حضور جمعی از نویسندگان پیشکسوت و نوجوان در انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد.

در ابتدا، منیژه پدرامی نویسنده و مدیرمسول مجله فصل رویش با بیان اینکه شماره جدید فصل رویش در اصل شماره پنج، شش و هفت آن می‌باشد که در یک مجلد منتشر شده است، گفت: فصل رویش در حد یک ایده بود که سال ۱۳۹۵ مطرح شد و به‌بار نشست.

او شکل‌گیری این مجله را یک آرزوی دور از ذهن خواند و خاطرنشان کرد: ما در تصورات‌مان چاپ این مجله را محال می‌دانستیم و کسی فکر نمی‌کرد فصل رویش به شماره ۵، ۶ و ۷ برسد چراکه فصل رویش یک بذر بود که کاشته شد و کم کم بزرگ شد و امروز به‌ثمر رسیده و خودش پا در آورد و به راه افتاد و کسانی که آن را دوست داشتند، کمک کردند.

این نویسنده مقطع نوجوانی را دوران مهم زندگی هر فرد دانست و تاکید کرد: نوجوانی در کشورمان یتیم است و کسی به آن توجه ندارد بخاطرهمین باید به آن پرداخت و فصل رویش یک امکان برای توجه به مخاطب نوجوان است.

مدیر مسئول فصل رویش به شکل‌گیری این اتفاق فرهنگی پرداخت و افزود: شماره صفر این مجله توسط سه نفر شکل گرفت و آرام آرام شاخ و برگ داد و به شماره ۵، ۶ و ۷ رسیدیم و افراد دیگری به آن اضافه شدند؛ اگر نویسندگان در کنار ما نبودند این جشن امروز شکل نمی‌گرفت.

منیژه پدرامی جریان‌سازی مجله رویش برای مخاطب نوجوان را هدف تلاش‌های صورت گرفته دانست و تاکید کرد: انتظار داریم خانواده نویسندگان و جمع مجله رویش بزرگ‌تر شود.

تقدیم مجله فصل رویش به داریوش مهرجویی

‌در ادامه، یحیی منصورموید خطاب به جمع نویسندگان گفت: قطعاً فصل رویش بدون حضور شما شکل نمی‌گرفت. از اینکه مثل یک خانواده در کنارمان بودید، سپاسگزارم. ادبیات یکی از موثرترین ابزارهای فرهنگی است که منشا اصلی بسیاری از آفرینش‌های هنری بوده و از نظر علم مدیریت یکی از مهم‌ترین اصول، جانشین‌پروری است که با روش‌های مختلفی همچون انتقال تجربه میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه به‌خودمان می‌بالیم که شما نویسندگانِ فرهیخته تجارب ارزشمندتان را برای نسل نوجوان به‌یادگار می‌گذارید، گفت: در دنیای امروز که متأسفانه خشم و خشونت جای گفت‌وگو و تعامل را گرفته است، هم‌اندیشی و خرد جمعی می‌تواند راهکار موثری برای دنیایی بهتر باشد.

رئیس هیئت مدیره مجله فصل رویش به این جمله دکارت «می‌اندیشم، اندیشه شونده‌ای را، که این نشان تعالی بشری است» اشاره کرد و افزود: یکی از دستاوردهای مهم بشریت مجادله تفکرها بوده، اما امروزه فقر مطالعه و کتابخوانی و ظهور انقلاب صنعتی نسل چهارم و در ادامه آن پنجم هستیم و ایجاد فضای مجازی باعث تشدید این امر شده است.

منصورموید اندیشیدن را برای هر جامعه‌ای مهم و ضروری دانست و افزود: همان‌طوری که بسیاری معتقدند پایه تفکر در نوجوانی شکل می‌گیرد، در جوانی رویکرد عقلانی پیدا می‌کند و در میان‌سالی به‌بار می‌نشیند پس نقش نوجوانی در هر جامعه‌ای مهم و حیاتی است.

او در ادامه، مجله فصل رویش را به داریوش مهرجویی فیلمساز فقید و صاحب سبک سینمای ایران و وحیده محمدی‌فر همسر این هنرمند تقدیم کرد و گفت: استاد مهرجویی نقش مهمی در زندگی من داشته است.

در ادامه این مراسم اجرای استندآپ‌کمدی، تئاتر و اجرای موسیقی زنده توسط هنرمندان نوجوان: آرشام شجاعی، هلیا آهنگری، محمد مهدی کهساری و شعرخوانی شاعران پیشکسوت بابک نیک طلب و سعیده موسوی زاده انجام شد.

در بخش پایانی که با حضور نویسندگان و هنرمندان پیشکسوت کودک و نوجوان همچون محمود برآبادی، منوچهر اکبرلو، مجید راستی، سعیده موسوی‌زاده، دکتر امیر بکان، مریم نفریه، یاشار هدایی و… برگزار شد، از سایت فصل‌نامه اجتماعی فرهنگی فصل رویش به آدرس faromag.com رونمایی شد.


فرهاد حسن زاده، فیروزه مهاجر، مرتضی شیخ الاسلامی، ابراهیم اصلانی، عبدالصمد پاک، محمود برآبادی، مهرداد جمشیدی، رفیع افتخار، مژگان مشتاق و… از جمله نویسندگان شماره های پنج، شش و هفت مجله فصل رویش هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها