چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹
فعالیت‌های غرفه کتابخانه‌های آذربایجان شرقی در نمایشگاه تبریز تشریح شد

حسن خدایی، مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گفت: امسال اداره کتابخانه‌های عمومی این استان هفتمین بار به صورت مستقل در این نمایشگاه شرکت کرده‌است و به معرفی خدمات کتابخانه‌ای در این غرفه می‌پردازد./

خدایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌مطلب اظهار کرد: امسال در سالن امیرکبیر در بخش فعالیت‌های جنبی نمایشگاه کتاب تبریز غرفه‌ای 80 متری که بزرگترین غرفه این سالن است، به اداره کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی اختصاص دارد.

وی با بیان این‌‌که انجمن کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی هزینه عضویت در کتابخانه‌های عمومی این استان را تقبل کرده‌است، عنوان کرد: عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز رایگان است و فقط 500 تومان هزینه صدور کارت از مراجعان را دریافت می‌کند.

مدیر‌کل کتابخانه‌‌های عمومی استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که در طول سال گروه‌هایی از افراد جامعه می توانند به صورت رایگان عضو کتابخانه شوند، اظهار کرد: خانواده‌های شهدا و ایثارگران، بسیجیان فعال، قهرمانان ملی، بازنشستگان دولتی و کتابداران و خانواده‌های آنان از جمله گروه‌‌هایی هستند که در طول سال می‌توانند به عضويت رایگان کتابخانه‌ها درآيند.

خدایی با اشاره به این‌که در طول نمایشگاه کتاب تبریز عضویت برای همه رایگان است، اظهار کرد: تبلیغ و جذب مخاطب برای شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور و معرفی ایستگاه‌های مطالعه که با دو هدف وارد نمایشگاه شده است، از جمله برنامه‌های معرفی خدمات کتابخانه‌ای این غرفه در نمایشگاه تبریز است.

وی بابیان این‌که یک سازه ایستگاه مطالعه در نمایشگاه کتاب تبریز با 15 عنوان کتاب در غرفه اداره کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی قرار داده شده، گفت: این سازه در نمایشگاه کتاب با هدف آشنایی مراجعه‌کنندگان با این طرح ملی و جذب مشارکت نهاد‌ها برای راه‌اندازی این ایستگاه‌ها استقرار یافته است. 

مدیر کل امور کتابخانه‌‌های استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که وجود این ایستگاه‌های مطالعه در مکان‌های پرترددی مانند نمایشگاه باعث می‌شود، مردم با این ایستگاه‌ها آشنا شوند، گفت: به عنوان مثال، در این استان 11 ایستگاه مطالعه قرار دارد که 9 ایستگاه آن در شهر تبریز و دو ایستگاه دیگر در شهرستان مراغه، دومین شهر پرجمعیت استان قرار دارد.

وی با اشاره به هدف دوم استقرار ایستگاه مطالعه در غرفه اداره کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: جذب همکاری نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف برای مشارکت در زمینه اجرای طرح ملی ایستگاه مطالعه در فازهای چهارم و پنجم از اهداف دیگر استقرار این ایستگاه مطالعه در نمایشگاه کتاب تبریز است.

خدایی با بیان این‌که در این غرفه علاوه بر معرفی طرح کتاب من، ایستگاه‌های نقاشی کودکان با موضوع کتاب دایر شده است، اظهار کرد: همچنین در این نمایشگاه، مسابقه پیامکی کتابخوانی نهاد با موضوع معرفی خدمات کتابخانه‌ای راه‌اندازی شده است.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی درباره این مسابقه پیامکی گفت: شماره پیامک 1000100035 برای برپایی این مسابقه کتابخوانی در نظر گرفته شده و با ارسال عدد 4، سووالات برای مخاطبان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت غرفه اداره کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی در حوزه جذب نیکوکاران گفت: این غرفه تلاش می‌کند با معرفی و تبلیغ انجمن نیکوکاران کتابخانه‌ساز زمینه جذب نیکوکاران استانی، وقف و اهدای منابع و زمین را برای ساخت کتابخانه فراهم کند.

خدایی با اشاره به فعالیت‌های دیگر غرفه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: معرفی کتابخانه‌ها در قالب بروشور، اطلاع‌رسانی درباره فعالیت‌های کتابخانه‌ای، تبلیغ سامانه یکپارچه کتابخانه‌‌های ایران و ارایه آمار مقایسه‌ای عملکرد کتابخانه‌های استان از سال 56 تاکنون از طرح‌های دیگر غرفه کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی است.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از هفتم تا 13 مهرماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی این شهر برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط