دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
«کلاس تشریحی گیتار» فرزاد امیرانی آماده چاپ شد

کتاب «کلاس تشریحی گیتار» تالیف فرزاد امیرانی، نوازنده و آهنگساز آماده چاپ شد. این کتاب به همراه یک لوح فشرده ویدیویی است که در آن نوازندگی گیتار در سه سبک کلاسیک، فلامنکو و پاپ آموزش داده می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، امیرانی گفت: تالیف کتاب جدیدم با عنوان «کلاس تشریحی گیتار» به پایان رسیده و به‌ زودی آن‌را برای چاپ به ناشر می‌سپارم. 

وی گفت: این کتاب با دیگر کتاب‌هایی که تاکنون منتشر کرده‌ام از نظر روش و همراه‌بودن با لوح فشرده تصویری تفاوت دارد. در این لوح فشرده اجرای نت‌های موسیقی از سوی من و یک شاگرد به شکل تصویری آموزش داده شده است.
 
امیرانی اظهار کرد: یکی از اشکالات عمده‌ای که بیشتر هنرجویان یا نوازندگان گیتار با آن مواجه هستند، اجرای سبک‌های متفاوت گیتار است؛ به طوری که یک نوازنده گیتار کلاسیک مشکل انگشت‌گذاری برای اجرای سبک فلامنکو یا سبک پاپ دارد. در این کتاب، سعی کردم به شکل ویدئویی چنین مشکلاتی را طرح و با ارایه راهکار، آن‌ها را برطرف کنم. 

این مدرس گیتار گفت: روش‌های این کتاب مناسب هنرجویان مبتدی تا پیشرفته است و در این کتاب تکنیک‌هایی را که بر حسب تجربه به دست آورده‌ام به شکل کاملا نوین ارایه کرده‌ام.
 
امیرانی گفت: به نظرم هنرجویی که علاقه‌مند به یادگیری گیتار باشد با مطالعه و تمرین روشهای این کتاب، توانایی لازم برای نوازندگی گیتار را کسب می‌کند. 

امیرانی متولد سال ۱۳۴۲ تهران است. وی از نوجوانی با موسیقی آشنا شده و مدت دو سال به یادگیری پیانو كلاسیک نزد شادروان مهربخش پرداخته و بعدها به ساز گیتار علاقه‌مند شده‌است. نخستین اثر وی، ترجمه کتاب «روش آموزش گیتار خوان مارتین» بوده است. از این نوازنده تاکنون کتاب‌هایی مانند «6 قطعه تک‌نوازی گیتار پاپ»، «خودآموز گیتار فلامنکو(1) و (2)»، «روش آموزش گیتار خوان مارتین»، «گیتار فلامنکو پاکو سرانو» و «50 قطعه طبقه‌بندی گیتار کلاسیک» به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط