چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
بن‌کارت‌های فیزیکی برای استقبال بیشتر از نمایشگاه کتاب ارائه شود

لرستان - مدیرمسئول انتشارات پیشوک بر توزیع بن‌کارت‌های فیزیکی خرید کتاب تاکید کرد و گفت: ارائه بن به صورت فیزیکی استقبال بیشتر از نمایشگاه را نیز به دنبال خواهد داشت.

داریوش جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، با اشاره به اینکه در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ۴۲ عنوان کتاب حضور خواهد داشت افزود: اتمام چاپ نخست برخی از کتاب‌ها و نبود سرمایه لازم برای تجدید چاپ آثار انتشارات باعث شده در این دوده از نمایشگاه نتوانیم نیمی از آثارمان را ارائه دهیم.

مدیرمسئول انتشارات پیشوک گفت: امسال نیز همانند سال گذشته علاوه بر فروش آثار، اجرای قصه‌گویی در غرفه انتشارات را خواهیم داشت.

لزوم ارائه بن فیزیکی در نمایشگاه کتاب

مدیرمسئول انتشارات پیشوک با اشاره به برخی مشکلات زیرساختی سامانه خرید کتاب در فضای مجازی و ارائه بن فقط از طریق خرید مجازی بر لزوم توزیع بن‌کارت‌های فیزیکی خرید کتاب تاکید کرد و گفت: ارائه بن به صورت فیزیکی استقبال بیشتر از نمایشگاه را نیز به دنبال خواهد داشت.

لزوم جانمایی مناسب ناشران استانی در نمایشگاه کتاب

وی با اشاره به ضرورت برطرف شدن برخی از مشکلات زیرساختی نمایشگاه به منظور ارائه خدمات بهتر به ناشران و مخاطبان در این دوره بر لزوم جانمایی مناسب برای ناشران استانی در نمایشگاه کتاب تهران تأکید کرد.

نقش موثر نمایشگاه کتاب در تحقق شعار سال

جعفری با بیان اینکه نمایشگاه به عنوان یک دستاورد نظام می‌تواند در تحقق شعار سال موثر باشد، افزود: در حوزه نشر باید برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال انجام شود، چرا که وقتی کاغذ دولتی به ناشران ارائه نشود انتظار جهش تولید در زمینه چاپ کتاب را نیز نمی‌توان داشت.

لزوم تخصیص یارانه به فعالیت‌های فرهنگی

مدیرمسئول انتشارات پیشوک با اشاره به اینکه فعالیت فرهنگی کردن بدون یارانه موثر نیست، افزود: چاپ و انتشار کتاب از سوی نویسندگان و ناشزان با سرمایه شخصی نشان از عشق و علاقه آنها این حوزه است.

ملت اهل خواندن، اهل ساختن هستند

جعفری با اشاره به نام‌گذاری شعار سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نام «بخوانیم و سازیم»، بیان کرد: ملتی که اهل خواندن باشند، اهل ساختن هم خواهند بود.

وی افزود: هر چقدر بتوانیم توان خواندن مردم را بالا ببریم مسلماً قدرت ساختن آنها را بالا بردیم.

جعفری با بیان اینکه در انتشارات پیشوک اخیراً کتاب‌های کوچک با مفاهیم بسیار بزرگ منتشر شده‌اند، افزود: کتاب ۲۴ صفحه‌ای فیزیکی به همراه فایل پشتیبان صوتی ۲۰۰ صفحه‌ای در کتاب گنجانده شده است که با هزینه بسیار پایین به مخاطبان عرضه می‌شوند.

وی افزود: سعی می‌کنیم با خلاقیت‌هایی که به کار می‌بریم دایره خواندن و سرانه مطالعه را بالا ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط