چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
اجرای طرح «وارگه دانایی» برای تقویت کتابخوانی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، بر اجرای طرح‌های نوینی برای تقویت فرهنگ کتابخوانی در مناطق عشایری تأکید کرد و گفت: طرح‌هایی چون «وارگه دانایی»با هدف بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های موجود و با تأکید بر مردمی‌سازی امور، به اجرا در خواهند آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، محسن حسین‌میرزایی در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری که روز چهارشنبه با حضور مدیران و دست‌اندرکاران فرهنگی استان برگزار شد بر تلاش‌های جدی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق عشایری تأکید کرد و گفت: امسال، طرح‌هایی نظیر «وارگه دانایی» به منظور تقویت کتابخوانی در این مناطق اجرا می‌شود.

وی افزود: باید از تمام ظرفیت‌های موجود از جمله آموزش و پرورش، بسیج عشایری و اداره‌کل امور عشایر استان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق عشایری استفاده گردد و تمامی این ظرفیت‌ها در کنار اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قرار گیرند.

حسین‌میرزایی اذعان کرد: در خصوص راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار برای ارائه خدمت به مناطق روستایی، عشایری، حاشیه شهرها و مناطق کمتر برخوردار نیز امسال جدی ورود کرده و این مصوبه سفر رییس‌جمهور اجرایی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر مردمی‌سازی امور، آن را عامل مهمی در اجرای بهتر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: در حوزه کتابخوانی نیز باید از ظرفیت مردم و خیرین بیش از پیش بهره‌برد.

اجرای طرح «وارگه دانایی» برای تقویت کتابخوانی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

وی به احداث کتابخانه مرکزی شهرکرد در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) اشاره و تصریح کرد: این طرح اقدام ارزشمندی است که مورد تأکید نماینده ولی‌فقیه در استان نیز قرار دارد و باید روند اجرای آن سرعت داده شود.

در خصوص تعهد پرداخت نیم درصدی شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی نیز گفت: برخی شهرداری‌ها از جمله شهرداری شهرکرد به تعهدات خود عمل کرده‌اند، اما برای آن دسته از شهرداری‌ها که نسبت به این مهم توجه لازم را ندارند، باید از راهکارهای قانونی استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر برگزاری منظم و مستمر جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌ها، افزود: در این نشست‌ها با هم‌افزایی و برنامه‌ریزیِ منسجم می‌توان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه گام‌های بیشتری برداشت.

استان چهارمحال و بختیاری با داشتن ۵۶ باب کتابخانه عمومی و ۵ پیشخان خدمات کتابخانه‌ای در حال ارائه خدمت به دوستداران کتاب در این استان است.

اجرای طرح «وارگه دانایی» برای تقویت کتابخوانی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها