جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
فراخوان مقاله برای فصلنامه «یافته نو» منتشر شد

لرستان- دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان آماده پذیرش و چاپ مقالات در شماره جدید فصلنامه پژوهشی یافته نو «سپاس‌نامه استاد درویش‌رضا منظمی» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی لرستان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به منظور معرفی و بزرگداشت عالمان، متفکران و هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر لرستان و آثار فرهنگی و هنری این سامان با تاکید بر امر مطالبه محوری رهبر معظم انقلاب اسلامی از نظام فرهنگی کشور در دولت سیزدهم و تحول انقلابی در ساختار فرهنگی کشور برای نیل به «تمدن نوین اسلامی» و همچنین با توجه به اولویت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از کلیه نویسندگان و پژوهشگران، که متناسب با شرح، نقد و بررسی آثار و شخصیت استاد درویش رضا منظمی آثاری دارند فراخوان ارسال مقاله منتشر کرد.

۱. شرح، نقد و بررسی آثار و شخصیت علمی هنری استاد درویش‌رضا منظمی، ۲. هنر و معماری اسلامی ایرانی، ۳. سیاست‌گذاری فرهنگی هنری و برنامه ریزی هنر توسعه محور ،۴. فرهنگ، هنر، جامعه‌شناسی و روانشناسی هنر و مدیریت فرهنگی، ۵. موسیقی دستگاهی ایران، ایده‌ها، گرایش‌ها و نگرش‌های نو، ۶. موسیقی مقامی ایران، نگرش‌های تاریخی، چالش‌های پیش رو و ارزش‌ها، ۷. موسیقی لرستان، افق ها و چشم انداز پیشرفت، ۸. فرهنگ، هنر و ادبیات قومی لرستان محورهای این فراخوان اعلام شده است.

نویسندگان، دانشجویان، فعالان عرصه فرهنگ و هنر می‌توانند تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ با توجه به محورهای ذکر شده آثار خود را به آدرس yaftehno@gmail.com ارسال کنند.

به گزارش ایبنا، درویش رضا منظمی نوازنده و مدرس کمانچه در ۱۶ فروردین سال ۱۳۱۸ در الشتر از توابع استان لرستان متولد شد. منظمی در سال ۱۳۶۹، به دعوت دانشکده هنرهای زیبا برای تدریس به تهران آمده و از آن زمان به تدریس ردیف‏‌های میرزا عبداللَّه مشغول است. او ضمن تدریس در دانشگاه، در بخش معاونت آموزش حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز کمانچه و ردیف تدریس کرده و همزمان نیز مدرک کارشناسی ارشد خود را گرفته است.

از فعالیت‌های دیگر منظمی به عضویت در شورای عالی شعر و موسیقی صدا و سیما، عضویت در شورای قیمت‌گذاری مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما و ریاست دانشکده هنرهای زیبا (برای مدتی کوتاه) می‌توان اشاره کرد. او همچنین به همراه گروه عارف (با سرپرستی پرویز مشکاتیان و خوانندگی علیرضا افتخاری) کنسرت‌های متعددی در شهرهای مختلف ایران و کشورهایی چون آلمان، سوئیس و فرانسه برگزار کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها