یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰
حسن قريبي نماینده فرهنگستان زبان و ادب فارسي در تاجيكستان شد

نشست هیات کارشناسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی از تاجیکستان پس از بازگشت كارشناسان ايراني از اين كشور تشكيل شد. در اين نشست طي حكمي از سوي غلامعلي حدادعادل، حسن قريبي نماینده فرهنگستان زبان و ادب فارسی در مراکز علمی و پژوهشی تاجیکستان شد.\

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين نشست با حضور حداد عادل، ريیس فرهنگستان، محمد دبیرمقدم، معاون علمی و پژوهشی و محمد‌رضا نصیری، دبیر فرهنگستان برگزار شد. 

در این نشست، پس از ارايه گزارش کتبی و شفاهی از دستاورد‌های این هیات، دکتر حداد عادل با مروری بر همکاری‌های گذشته فرهنگستان با مراکز علمی و فرهنگی تاجیکستان و ارزیابی مثبت از نتایج این سفر، بر برنامه‌ریزی و پی‌گیری همکاری‌های مشترک تاكيد کرد.

تمرکز فرهنگستان بر انتقال تجربه‌های خود و پرهیز از ورود به موضوعات حساسیت‌برانگیز، تقویت ارتباط میان مراکز علمی و دانشگاهی با فرهنگستان، اجرای تفاهم‌های انجام‌شده، دعوت متقابل از ريیس و معاون کمیته زبان و اصطلاحات جمهوری تاجیکستان به ایران به‌منظور آشنایی بیشتر با فعالیت‌های فرهنگستان، برگزاری دوره‌های آموزشی، بررسی کارنامه دادخدا سیم‌الدین به‌منظور انتخاب وی در شورای فرهنگستان و تدارک سفر هیاتی عالی‌رتبه از فرهنگستان به تاجیکستان، از مسايلی بود که در این نشست درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

همچنین در این نشست، ضمن اینکه مسوولیت ارتباط دايم، پیگیری مسايل و رصد امور به مدیر روابط عمومی فرهنگستان محول شد، راه‌اندازی وبگاه مشترک فرهنگستان زبان و ادب فارسی و کمیته زبان و اصطلاحات جمهوری تاجیکستان نیز در دستور کار روابط عمومی قرار گرفت. به این منظور، با صدور حکمی، حسن قریبی، ريیس اداره روابط عمومی فرهنگستان، به‌عنوان نماینده فرهنگستان در مسايل مربوط به همکاری‌های مشترک تعیین شد. متن حکم صادرشده چنین است:

جناب آقای حسن قریبی
مدیر محترم روابط عمومی فرهنگستان
با سلام،
به ‌موجب این حکم جناب‌عالی به‌عنوان نماینده فرهنگستان زبان و ادب فارسی در مسايل مربوط به همکاری‌های مشترک میان فرهنگستان و مراکز علمی و پژوهشی مرتبط با زبان و ادبیات فارسی در جمهوری تاجیکستان منصوب می‌شوید. توفیق جناب‌عالی را از خداوند متعال خواستارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها