شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷
نشست خبری پنجمین جشنواره شعر فجر برگزار شد

نشست خبری پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر صبح امروز(30 بهمن) در سالن اجتماعات ساختمان فجر با حضور یحیی طالبیان، رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره، پرویز بیگی‌حبیب‌آبادی، دیبر جشنواره، محمودرضا اکرامی‌فر، دبیر علمی، مصطفی امیدی، دبیر اجرایی و اصحاب رسانه برگزار شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در ابتدای این نشست امیدی با تاکید بر برگزار شدن جشنواره شعر فجر در سه سطح استانی، ملی و بین‌المللی، گفت: این جشنواره با اندک تفاوتی نسبت به دوره‌های پیشین در حال برگزاری است. همچنین در همایش‌های استانی در 31 استان کشور، 32 همایش و شب شعر برگزار شد.

طالبیان، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه شعر و ادب، نیز از شعر به عنوان هویت و ثروت ملی یاد و تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های متعدد اقدامی مناسب در ارتباط با این هنر ملی است که یکی از برجسته‌ترین آن‌ها جشنواره شعر فجر با هدف بزرگداشت شعر به عنوان میراث ملی است.

در بخش دیگر از این نشست، پرویز بیگی‌حبیب‌آبادی دبیر پنجمین جشنواره شعر فجر به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: جشنواره شعر فجر به منظور ارتقای سطح کیفی شعر و گسترش هرچه بیشتر آن به عنوان ثروت ملی برگزار می‌شود. جشنواره پنجم کاملا رقابتی است و تمام سنین را دربرمی‌گیرد.

اکرامی‌فر، دبیر علمی این دوره از جشنواره شعر فجر نیز با دشوار خواندن داوری بیش از 40 هزار اثر در جشنواره به ارایه توضیحاتی درباره شیوه داوری‌ها پرداخت و گفت: انتخاب داوران از سراسر کشور و براساس تخصص و دانش آنان بوده است. سعی کردیم در این داوری‌ها به حقیقت، درستی و عدالت نزدیک‌تر شویم.

بخش پایانی این نشست نیز به پرسش‌های اصحاب رسانه‌ها اختصاص یافت.

نشست خبری پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر صبح امروز(30 بهمن) از ساعت 10 صبح در سالن اجتماعات ساختمان فجر برگزار شد.

گزارش تکمیلی این نشست متعاقبا در «ایبنا» منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط