چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
نسخه سوم نرم‌افزار مجموعه آثار آیت الله مکارم شیرازی رونمایی شد

به همت مرکز کامپیوتر علوم اسلامی نور از نسخه سوم نرم‌افزار مجموعه آثار آیت‌الله مکارم شیرازی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم رونمایی از نسخه سوم نرم افزار مجموعه آثار خود که در منزل این عالم برگزار شد، به تبیین اهمیت استفاده از ابزارهای نو در جهت ترویج معارف اسلامی پرداخت و گفت: باید از وسایل زمانه استفاده کرد تا آثار تولید شده از علمای مختلف اسلامی ماندگار باشد و نسل‌های آینده نیز بتوانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.
 
وی اضافه کرد: با گذشت زمان، کهنگی در آثار علما نمایان نمی‌شود و امروز وقتی آثار مرحوم شیخ مفید، شیخ طوسی و سایر علما را مشاهده می‌کنیم انگار برای امروز جامعه نوشته شده‌است، اینکه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی توانسته با ارائه نسخه‌های دیجیتالی، آثار این علمای بزرگ را در قالب به‌روز و جدید منتشر کند و زمینه‌های ماندگاری و جاودانه شدن آنها را به وجود آورد، قابل تقدیر است.
 
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد:‌ همواره فکر می‌کردیم که علمای بزرگ در طول تاریخ با چه سختی‌هایی کتاب نگارش می‌کرده‌اند و حال با مدد الهی توانستیم این کتب را بنویسیم، من معتقدم که هرجا خلأیی هست باید دست به کار شد و آن را برطرف کرد.
 
این استاد سطح عالی حوزه، بیان کرد:‌ امیدوارم که این مرکز در ادامه فعالیت‌های خود بتواند نرم افزار آثار سایر علما و شخصیت‌های اسلامی را نیز تولید و عرضه کند و انسان بداند که فعالیت در این عرصه‌ها موجب امداد الهی نیز خواهد بود.
 
آیت الله مکارم شیرازی در پایان سخنان خود به تبیین انگیزه نگارش تفسیر نمونه پرداخت و گفت: امروز با توجه به نیاز روز جامعه لازم است تا به برخی موضوعات در این تفسیر پرداخته شود که در حال حاضر با همکاری گروهی در حال تنظیم مطالبی هستیم تا تفسیر ۲۸ جلدی نمونه به روزتر شود و امسال چند جلد به این مجموعه افزوده خواهد شد.
 
حجت الاسلام محمدحسین بهرامی رئیس مرکز کامپیوتر علوم اسلامی نور در این مراسم در سخنانی گفت: این اثر سومین نسخه از مجموعه آثار حضرت آیت الله مکارم شیرازی است که حاوی ۱۹۰ عنوان اثر و ۳۶۴ جلد کتاب در قالب نرم افزار منتشر شده است.
 
وی افزود: ۳۶۴ جلد کتاب ارائه شده در این نرم افزار شامل تمام زمینه‌های علوم اسلامی است که آیت‌الله مکارم شیرازی در آن‌ها اثر دارند.
 
رئیس مرکز تحقیقات کامیپوتری علوم اسلامی نور گفت: موضوع این آثار شامل فقه، اصول، تفسیر، نهج‌البلاغه و آثاری در پاسخ به شبهات، گروه‌ها و فرقه‌های مختلف است.
 
بهرامی با بیان اینکه در این نرم‌افزار سعی شده است آخرین امکانات و قابلیت‌ها را برای جستجو و بازیابی اطلاعات فراهم کنیم؛ اضافه کرد: این نرم‌افزار از طریق سایت ابر نور، پایگاه نور سافت یا کتابخانه دیجیتال مرکز به نام نور لایف در اختیار مخاطبان و پژوهشگران قرار گفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها