دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
فرهنگ توضیحی مثل‌های ژاپنی روانه بازار کتاب شد

«فرهنگ توضیحی مثل‌های ژاپنی» شامل ۳۰۷۶ ضرب‌المثل و اصطلاح ژاپنی به همراه ترجمه و توضیح روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «فرهنگ توضیحی مثل‌های ژاپنی» شامل ۳۰۷۶ ضرب‌المثل و اصطلاح ژاپنی به همراه ترجمه و توضیح، تألیف سیدآیت حسینی، عضو هیئت علمی گروه زبان‌ها و ادبیات شرق آسیای دانشگاه تهران و شقایق دانشمند منتشر شد.

در بخشی از توضیح درباره آن آمده است: «مثل؛ جمله یا عبارت کوتاه قدیمی و مشهوری است که معمولاً شکل ثابت و مشخصی دارد و برای دادن پند، توصیه و هشدار و یا برای بیان گزاره‌ای که از دید گوینده همیشه صادق است در گفتار و نوشتار به کار می‌رود. مجموعۀ ضرب‌المثل‌های ژاپنی آینه تمام‌نمای فرهنگ و باورهای عامیانه ملت ژاپن است. با مطالعه این مثل‌ها می‌توان عقاید دینی، آداب و رسوم، خوراک، پوشاک، قواعد اجتماعی، دغدغه‌ها، آرزوها و باورهای خرافی مردم ژاپن را شناخت و با شرایط اقلیمی و آب و هوایی سرزمین ژاپن نیز آشنا شد.»
 
این کتاب شامل ۳۰۷۶ مثل و اصطلاح کنایی ژاپنی است که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند و معانی و موارد کاربرد هر مثل به همراه توضیحات دیگری از جمله ملاحظات فرهنگی یا ریشه‌ها و زمینه‌های تاریخی مثل‌ها نیز در آن ذکر شده‌اند.

این اثر بنا بر توضیه نگارنده می‌تواند برای علاقه‌مندان به فرهنگ ژاپن، علاقمندان به فرهنگ عامه و فولکلور ملل، پژوهشگران جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی، زبان‌شناسی و دانشجویان و مترجمان زبان ژاپنی کتابی کلیدی و مهم محسوب شود.

انتشارات امیرکبیر این فرهنگ توضیحی را در ۵۶۰ صفحه و قیمت 280 هزار تومان عرضه کرده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها