شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
مشتری‌های کتاب در محوطه باز کتابفروشی دست دوم

کتابفروشی وجود دارد که یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین کتابفروشی‌های دارای کتاب‌های دست دوم در کشور آمریکا محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، در شهر بوستون کتابفروشی وجود دارد که یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین کتابفروشی‌های دارای کتاب‌های دست دوم در کشور آمریکا محسوب می‌شود و در اصل تمام کتاب‌های این کتابفروشی دست دوم هستند و با همین عنوان در شهر مشهور است. کتابفروشی براتل (brattlebookshop) در سال 1825 تاسیس شد ولی از سال 1949 تنها به فروش کتاب‌های دست دوم مشغول است که از این سال تحت مدیریت «کن گلاس» و خانواده‌اش قرار دارد. خانواده گلاس می‌گویند این کتابفروشی در حال حاضر 250هزار نسخه کتاب دست دوم دارد که در نوع خود بزرگترین است.
 
یکی از خصوصیات و ویژگی‌های این کتابفروشی فعالیت در بیرون از محوطه کتاب‌فروشی است تا احساس راحتی به مشتری‌ها برای انتخاب و خرید کتاب داده شود. کتابفروشی در سه طبقه در جنوب شهر بوستون فعالیت می‌کند ولی خود خانواده گلاس می‌گویند محوطه بیرونی این فروشگاه قلب کتابفروشی است و بیشترین ازدحام در آنجاست.
 
گلاس که سابق بر این مدیر بخش نیوانگلند اتحادیه کتابفروشان آمریکا بود، می‌گوید در این کتابفروشی تمرکز اصلی روی فروش کتاب در محوطه باز است و مشتری‌ها نیز به خصوص در دوره کرونا ترجیح می‌دهند از این محوطه برای خرید کتاب استفاده کنند.







 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها