دوشنبه ۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۹
"لالايي ها"با رجوع به آثار جلال ستاري  كليد مي خورد

"منيژه حكمت" تهيه كننده و كارگردان سينما گفت: براي ساخت فيلم "لالايي ها" تحقيقات گسترده اي را در مناطق مختلف ايران و كشورهايي چون افغانستان، تاجيكستان، قرقيزستان و ازبكستان آغاز كرده ام .براي توليد اين فيلم سينمايي علاوه بر رجوع به منابع اينترنتي، كتاب و مقالات متعدد، تمامي آثار "جلال ستاري" را نيز مورد مطالعه قرار داده ايم.

"منيژه حكمت" نويسنده، تهيه كننده و كارگردان سينما در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري كتاب(ايبنا) با اعلام خبر فوق اظهار داشت: هدف از سفر و تحقيقات ما در كشورهاي مذكور يك نوع كشف و شهود است و بعد از تحقيق و شناسايي مناطق مختلف به لحاظ جغرافيايي و آئين‌ها، فصل هر منطقه‌اي مشخص مي‌شود و بر اساس آن يافته ها فيلمبرداري اين اثر را آغار خواهيم كرد.

اين كارگردان سينماي ايران با اشاره به اينكه، اين فيلم يك پروژه ملي است خاطرنشان ساخت:علاوه بر تحقيقات گسترده اي كه براي توليد اين فيلم انجام خواهيم داد، به مقالات و كتاب هاي مختلفي كه توسط اساتيد و نويسندگان مطرح كشورمان از جمله استاد جلال ستاري، دكتر پرويز حسن زاده و... به نگارش درآمده اند، نيز رجوع خواهيم كرد. 

وي با تقدير و تشكر از همكاري و مساعدت آقاي رضوان فر و طه هاشمي در بخش پژوهش سازمان ميراث فرهنگي تصريح كرد: همچنين دكتر توكلي (رئيس يونسكو) و دكتر رجبي (رئيس اكو) ما را درجهت تحقيقات و برنامه هاي پيش روي بسيار كمك و ياري داده اند.

حكمت با اشاره به اينكه، محمدرضا درويشي در مقام آهنگساز با ما همكاري مي كنند، گفت: براي توليد اين پروژه ملي دو گروه تحقيقات داريم كه يك گروه مناطق ايران و ديگري راهي افغانستان، تاجيكستان، قرقيزستان و ازبكستان خواهند شد.

منيژه حمكت پس از ساخت فيلم "سه زن" كه بزودي در سينماها اكران خواهد شد، اين بار در مقام تهيه كننده و كارگردان درصدد خلق يك اثر ملي است، اثري كه فيلمبرداري آن 9 ماه به طول خواهد انجاميد و علاوه بر تحقيقات گسترده اي كه هم اكنون درحال انجام است، از دكور بسيار سنگين و بازيگران مطرح سينماي ايران بهره خواهد برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها