چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۵
خالق كتاب "‌ف‍ره‍ن‍گ‌ واژه‌ه‍ای‌ ن‍ظام‍ی‌" درگذشت

"اميرسرتيپ محمود رستمي"، يكي از فرماندهان، محققان و نويسندگان ارتشي عرصه دفاع‌مقدس، بر اثر عارضه قلبي درگذشت. "ت‍اری‍خ‌ ن‍ظام‍ی‌ ج‍ه‍ان‌ و ه‍ن‍ر ج‍ن‍گ" و "‌ف‍ره‍ن‍گ‌ واژه‌ه‍ای‌ ن‍ظام‍ی‌"، نمونه‌اي از اين آثارند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، اميرسرتيپ محمود رستمي، معاون سابق آموزش نيروي زميني ارتش، يكي از جانبازان سال‌هاي دفاع‌مقدس و از اميران اهل‌قلم ارتش بود. 

وي دوره‌هاي عالي پياده، تكاور و هوابُرد را در خارج از ايران گذراند و قبل از جنگ تحميلي عراق عليه ايران، استادي تكاورهاي جنگ‌هاي نامنظم در مركز پياده شيراز، معاونت قرارگاه و پشتيباني ستاد ارتش و استادي تاكتيك‌هاي دانشكده فرماندهي و ستاد آجا را برعهده داشت.

زنده‌ياد رستمي در دوران دفاع‌مقدس، فرماندهي تيپ يك لشكر 28 پياده كردستان و تيپ 55 هوابرد شيراز بود و پس از جنگ، به عنوان فرمانده لشكر 64 پياده اروميه و معاون آموزش نيروي زميني ارتش منصوب شد.

اين امير فقيد ارتش در سال 1383 و در هفتمين جشنواره شهيد رجايي، به عنوان بازنشسته برگزيده ملي در نيروهاي مسلح انتخاب شد. وي حتي در دوران بازنشستگي، مدرس دانشگاه افسري امام‌علي (ع)، دانشكده فرماندهي و ستاد ارتش و دانشگاه عالي دفاع ملي بود.

مرحوم محمود رستمي، آثار و مقالات تحقيقي متعددي برجاي گذاشت و كتاب‌هايي همچون "ت‍اری‍خ‌ ن‍ظام‍ی‌ ج‍ه‍ان‌ و ه‍ن‍ر ج‍ن‍گ‌"، "تصمیم: ۳۱ وضعیت کوتاه تاکتیکی با راه‌حل‌های پیشنهادی" و "ف‍ره‍ن‍گ‌ واژه‌ه‍ای‌ ن‍ظام‍ی"‌ را نوشت و كتاب"در باب جنگ‏‫" اثر کارل‌فون کلاوزوتیس را ترجمه كرد.

مراسم يادبود زنده‌ياد اميرسرتيپ محمود رستمي، ساعت 13:30 روز جمعه (نهم ارديبشهت ماه 90) در مسجد الجواد (ع) واقع در ميدان هفتم تير آغاز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها