پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۶
«نشر و فرهنگ افغانستان» بررسی می‌شود

نشست بررسی «نشر و فرهنگ افغانستان» در سالن بازار جهانی کتاب ایران نمایشگاه کتاب تهران، جمعه(23 اردیبهشت) با حضور علاقه‌مندان و کارشناسان برگزار می‌شود./

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)- به گزارش ستاد خبری سراهای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران، در این نشست محمدکاظم کاظمی، شاعر و نویسنده و محمدامین زواری، نویسنده به عنوان کارشناس حضور دارند و به بررسی «نشر و فرهنگ افغانستان» می‌پردازند.

محمدکاظم کاظمی، شاعر و نویسنده افغانستانی، در سال ۱۳۴6 در شهر هرات افغانستان متولد شد. در سال ۱۳۶۳ به ایران آمد و پس از اتمام دوره دبیرستان، کارشناسی خود را رشته مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد اخذ کرد.

او علاوه بر سرایش شعر، در زمینه‌های آموزش شعر، برگزاری محافل و انجمن‌های ادبی مهاجران افغان در ایران، انتشار نقدها و مقالاتی در مطبوعات، تالیف و ویرایش کتاب‌هایی در زمینه زبان و ادبیات فارسی فعالیت کرده است. عضویت در هیات تحریر فصلنامه‌های «در دری» و «خط سوم» از دیگر فعالیت‌های او هستند.

محمدامین زواری در سال 1352 در شهر مزارشریف افغانستان متولد. او اکنون در تهران زندگی می‌کند و دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تربیت مدرس است.

زواری از سال 1384 تا 1388 به عنوان مولف با مرکز دایرة‌المعارف اسلامی(دانشنامه جهان اسلام) همکاری داشت و مقالات زیادی برای این دانشنامه نوشت که نخستین آن‌ها در جلد 13 دانشنامه جهان اسلام(1388) چاپ شده است. وی همچنین از سال 1385 با فرهنگستان زبان و ادب فارسی، گروه دانشنامه زبان و ادب فارسی در شبه قاره، به عنوان مولف و پژوهش‌گر همکاری دارد.

نشست بررسی «نشر و فرهنگ افغانستان» جمعه(23 اردیبهشت) از ساعت 10 تا 12 در سالن بازار جهانی کتاب ایران واقع در طبقه دوم شبستان با حضور علاقه‌مندان و کارشناسان برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط