اميرمحمد گلابي در گفتوگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، عنوان كرد: با توجه به اينكه هر كشوري داراي شرايط و مقتضيات خاص خود براي اشتغالزايي و كارآفريني است، تاليف و تدوين كتاب نيز در حوزه كارآفريني بايد از سوي استادان و صاحبنظران بومي صورت بگيرد.
وي افزود: متاسفانه كتابهاي حوزه كارآفريني در كشور محدودند و اين امر نيازمند توجه استادان دانشگاهها به اين حوزه است.
گلابي با اشاره به اينكه كتاب «بازاريابي در بنگاههاي كارآفرين» برگرفته از پاياننامهاش در مقطع كارشناسي ارشد است، گفت: در اين پاياننامه بنگاههاي كارآفرين صنايع غذايي مورد تاييد وزارت كار و امور اجتماعي در يك تحقيق ميداني مورد بررسي قرار گرفتند.
وي گفت: هر پاياننامه بايد دستاوردهايي داشته باشد و صرف انجام يك فعاليت تحقيقي و قرارگرفتن آن در كتابخانهها ارزش علمي ندارد، هر اثر علمي و ارزنده براي بهرهبرداري بايد مورد استفاده دانشجويان، محققان و استادان قرار گيرد و اين دليل انتشار پاياننامه ام در قالب كتاب بوده است.
وي اضافه كرد: اين كتاب چكيده مصاحبه با مديران بنگاههاي كارآفريني كشور در حوزه صنايع غذايي و نظرات كارشناسان حوزه كار آفريني است.
اين مولف وضعيت بازاريابي بنگاههاي سنتي و بنگاههاي كارآفرين را متفاوت دانست و افزود: بنگاههاي كارآفريني صرفا براساس ايدههاي فردي اداره ميشوند و در آنها سيستم توزيع و برندينگ رايج است، درحالي كه بنگاههاي سنتي با شيوهاي متفاوت با سيستمهاي توزيع قديمي اداره ميشوند.
اين مدرس دانشگاه تهران درباره رشته مديريت كارآفريني در ايران توضيح داد: اين رشته از سال 86 با هدف تربيت كارآفرين و توليد سرمايه در سه شاخه سازماني، كسبوكار و عمومي با هدف تربيت كارآفرين در دانشگاهها راهاندازي شد.
گلابي تاكيد كرد: تا زماني كه بازارهاي داخلي رقابتي كامل نشوند، رشد اقتصادي در كشور صورت نميگيرد. اين اثر نيز با هدف كمك به بنگاههاي داخل كشور براي فروش، بقا و جلوگيري از ورشكستي اقتصادي مدل مناسبي را ارايه كرده است.
كتاب «بازاريابي در بنگاههاي كارآفرين» در 248 صفحه بهتازگي از سوي سازمان انتشارات جهاد دانشگاهي منتشر شده است.
دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳
نظرات