شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸
ارسال 3 عنوان کتاب دفاع‌مقدس به موزه‌هاي جنگ دنيا

كتاب‌هاي "مهتاب خيّن"، "همپاي صاعقه" و "بهار 82" نوشته حسين بهزاد و گلعلي بابايي به همت نادر دريابان، پژوهشگر دفاع‌مقدس به برخي از دانشگاه‌هاي فارسي‌زبان خارج از كشور و موزه‌هاي جنگ دنيا ارسال خواهند شد.

نادر دريابان در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) و با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين حركت فرهنگي با هدف آشنايي فارسي‌زبانان خارج از كشور با فرهنگ و ادبيات دفاع‌مقدس صورت مي‌گيرد.

وي تاكيد كرد: كتاب‌هاي "مهتاب خيّن"، "همپاي صاعقه" و "بهار 82" نوشته گلعلي بابايي و حسين بهزاد را به عنوان بخشي از آثار مستند و مكتوب دفاع‌مقدس براي ارسال به موزه‌ صلح هيروشيما و موزه نظامي بلاروس انتخاب كرده‌ام.

اين پژوهشگر حوزه دفاع‌مقدس ادامه داد: همچنين كتاب‌هاي ياد شده تا پايان تير ماه 90، به دانشگاه‌هاي فارسي‌زبان لهستان، روسيه، هندوستان، پاكستان، كتابخانه مركزي مزار شريف و دانشگاه المستنصريه بغداد ارسال خواهند شد.

جلد سوم از مجموعه 5 جلدي "انصار" با عنوان "بهار 82" نوشته گلعلي بابايي، تاريخچه و خاطراتي از نقش رزمندگان استان همدان در دفاع مقدس از زمستان سال 1360 تا بهار سال 1361 را دربرگرفته و توسط نشر فاتحان وارد بازار نشر شده است.

كتاب "همپاي صاعقه" اثر گلعلي بابايي و حسين بهزاد، شامل تشريح نقش لشكر 27 محمد رسول‌الله (ص) در 2 عمليات بزرگ فتح‌المبين و بيت‌المقدس و دربرگيرنده وقايع دی‌ ماه۱۳۶۰ تا ت‍ی‍ر ماه ۱۳۶۱، به همت انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسيده است.

همچنين خاطرات سردار حسين همداني، فرمانده كنوني سپاه محمد رسول‌الله (ص) از دوران قبل از انقلاب، حوادث كردستان و وقايع دوران دفاع‌مقدس، به قلم حسين بهزاد در كتاب "مهتاب خيّن" جاي گرفته و نشر فاتحان اين اثر را منتشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط