یکشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
توزيع فضاي غرفه‌ در نمايشگاه 24 تنها بر اساس ضوابط انجام شد

حميد قبادي، معاون اجرايي بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران به ادعاي قائم‌مقام نشر نيستان واكنش نشان داد و تاكيد كرد: "توزيع فضاي غرفه‌ها تنها بر اساس ضوابط بوده است." يكي از مسئولان نشر نيستان روز گذشته به نقل از معاون اجرايي نمايشگاه، به يكي از سايت‌ها گفته بود كه واگذاري متراژ كم به اين ناشر، به دليل دلگيري معاون امور فرهنگي از پدرش،‌ سيدمهدي شجاعي است؛ ادعايي كه قبادي به آن پاسخ داد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، سيد علي شجاعي روز گذشته در گفت‌و‌گو با يك سايت خبري اين ادعا را مطرح كرده بود كه: «وقتی به شخص معاون اجرایی نمایشگاه کتاب امسال اعلام کردیم که «نیستان» به دلیل ارائه 600 عنوان کتاب در نمایشگاه و بر اساس قانون ابلاغی نمایشگاه باید 40 متر غرفه داشته باشد و نه 20 متر، به ما گفت: "خدا را شکر کنید همین مقدار را هم به شما داده‌ایم. چون وزارتخانه از آقای شجاعی دلگیر است" و خب! این اظهارنظرها هم تائیدی است بر برخورد سلیقه‌ای با ناشر.

حميد قبادي در واكنش به اين گفته ها كه آن را "ادعا"، ‌گفت: البته شكر خداوند امري بديهي و بر همه واجب است و اتفاق خوبي است كه به همگان توصيه شود كه در همه حال شاكر خداوند باشند و اگر نويسندگان معتبر نيز افتخاري داشته باشند، از الطاف و شكر الهي است.

وي ادامه داد: اينكه در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران چنين مساله‌اي را مطرح كرده باشم،‌ اساسا موضوعيت و صحت ندارد.

معاون اجرايي بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران همچنين گفت: توزيع غرفه در نمايشگاه ناظر به يك‌سري از مقررات است و ما بر اساس داشته‌هايمان به نحوي ضوابطي را وضع مي‌كنيم تا توزيع غرفه به شكل صحيح انجام شود.

به گفته قبادي، عملكرد و فعاليت ناشران مبناي واگذاري غرفه است، گرچه دراين دوره كمترين مشكل در اين زمينه وجود داشته است.

مشاور معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين گفت: ممكن است ناشري بگويد اقدام ويژه اي كرده و مستحق متراژ بالاتري است، اما به تناسب اين افزايش فعاليت،‌ امكانات محدودي در اختيار ماست.

قبادي با بيان اين كه بايد در نمايشگاه كتاب تهران ‌نگاه مقايسه‌اي داشته باشيم، تصريح كرد: اينكه يك ناشر خود را به تنهايي مبناي مقايسه قرار دهد، درست نيست؛ اما اگر دو ناشر باشند كه از توليد بالايي برخوردار بوده و امتيازات ويژه‌اي داشته باشند، ولي متراژ غرفه آن دو متفاوت باشد،‌ اين مساله قابل رسيدگي است. 

معاون اجرايي نمايشگاه كتاب تهران در 6 دوره اخير همچنين گفت: ما همواره اساسنامه و شرايط ثبت نام نمايشگاه را مورد توجه قرار مي‌دهيم. من گفته‌هاي اين ناشر را تاييد نمي‌كنم، گرچه تلاش كردم كمك بيشتري هم به همين ناشر بر اساس ضوابط صورت بگيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط