دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۸
اهداي مجموعه‌اي از منابع اسلامي و ايراني به دانشگاه سيرالئون

رايزني فرهنگي ايران در راستاي تقویت و تجهیز کتابخانه دانشکده فلسفه و مطالعات ادیان الهی دانشگاه فورابه كشور سيرالئون، بیش از 170 جلد کتاب‌ اسلامی مرجع در سطوح مختلف با موضوعات ایران‌شناسی، اسلام‌شناسی و تحلیل‌های روز را به كتابخانه اين دانشگاه اهدا كرد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين مجموعه با حضور محمدرضا قزلسفلي، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، دکتر لئوپولد عبدلای فولاه، رئیس دانشکده فلسفه و مطالعات ادیان الهی دانشگاه فورابه و جمعی از دانشجویان به دانشگاه فورابه هديه شد. قزلسفلي با تدریس دو درس ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی و برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی در دانشگاه یکصد و نود ساله فورابه و سایر موسسات آموزش عالی سیرالئون حضور فعالي دارد.

کتابخانه «دانشکده فلسفه و مطالعات ادیان الهی دانشگاه فورابه» یکی از مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی سیرالئون است و استادان این مجموعه جایگاه مهم مشورتی در سطوح عالی در شورای بین الادیان الهی این کشور دارند. 

تجهیز کتابخانه اين دانشکده به قفسه چوبی با هدف زیباسازی محیط کتابخانه، خرید فایل فلزی و میز مطالعه، از جمله اقدامات رايزني فرهنگي ايران در بهبود کتابخانه اين دانشکده به شمار مي‌آيد.

قزلسفلی در مراسم اهداي اين كتاب‌ها با اشاره به اهمیت و نقش کتابخانه در توسعه ملی تجهیز کتاخانه‌ها، اهداي کتاب به مراکز دانشگاهی و سرمایه‌گذاری علمی و فرهنگی برای دانشجویان دانشگاه‌ فورابه و سایر موسسات آموزش عالی را یکی از تعهدات نمایندگی فرهنگی طبق قرارداد فرهنگی بین دو کشور برشمرد.

وی با اشاره به جایگاه کتاب و کتابخانه در رشد استعدادهای دانشجویان و رسالت کتابخانه‌های دانشگاه‌ها در تامین، گسترش و ارتقاي امکانات مطمئن برای دانشگاهيان گفت: تجهیز کتابخانه‌ها به اسناد و منابع علمی، دینی و فرهنگی مورد نیاز فعالیت‌های آموزشی پژوهشی و همچنین کمک به پیشبرد برنامه‌های اجرائی و توسعه دانشگاه‌ها از طریق ایجاد ساختار مناسب برای کتابخانه، از جمله فعالیت‌های علمی و فرهنگی این نمایندگی است.

10 جلد قرآن مجید با ترجمه انگلیسی و تلفظ لاتین، 3 نسخه نهج‌البلاغه دو جلدی، 5 جلد نهج الفصاحه و 5 جلد صحیفه سجادیه به همراه كتاب‌هاي نسیم معرفت، 4 جلد آموزش زبان فارسی اثر دکتر یدالله ثمره، نگاهی به فرهنگ و هنر ایران، توریسم و اماکن گردشگری ایران، کتاب‌شناسی گزینشی اسلام و ایران، تورات، قرآن و علم، زندگی ائمه معصومین(ع)، الامام علی صوت العداله الانسانیه، اسلام و مسیحیت، ساختار خانواده در اسلام، گفتار دلنشین چهارده معصوم(ع)، ثم اهدیت و عده الداعی از جمله آثار اين مجموعه بودند.

از ديگر كتاب‌هاي اين مجموعه اهدايي مي‌توان الغیبه با عنوان «مهدی موعود(عج)»، الشیعه هم اهل السنه، تحف العقول آل رسول، کشف الیقین در فضائل حضرت علی(ع)، فسئلوا اهل الذکر، اخلاق، تعلیم و تربیت اسلامی، فلسفه احکام حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، توحید المفضل، اسلام و مسیحیت، دیوان حافظ، مثنوی مولوی، شاهنامه فردوسی و ... را عنوان كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها