چهارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۶
انتشار كتاب نويسنده مسيحي درباره حضرت زينب(س)

رايزني فرهنگي ايران در كويت تصميم دارد كتاب «حضرت زينب(س)» اثر دكتر «انطون بارا» از نويسندگان و چهره‌هاى برجسته مسيحي مقيم اين كشور را پس از 25 سال منتشر كند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، عباس خامه‌يار، رايزن فرهنگي ايران در كويت در ديدار دوستانه با اين نويسنده كويتي، با اشاره به ارتباط نزديك خود با برخى از شخصيت‌هاى مسيحى لبنان از جمله ژوزف الهاشم، مرحوم سليمان كتاني و جورج جرداق در زمان مأموريت خود در لبنان، توجه برخى شخصيت‌هاى مسيحى به گسترش انديشه اهل‌بيت(ع) و ارادت ويژه به مكتب شيعه را ستودنى خواند.
 
خامه‌يار با اشاره به شرايط مطلوب اقليت‌ها در ايران افزود: خوشبختانه پيروان مسيح از آزادى عبادى، سياسى و فرهنگي مطلوبى در ايران برخوردارند. وجود كليساهاى متعدد درشهرهاى مختلف گواهى ثابت كننده اين مدعاست.

رايزن فرهنگى كشورمان با تمجيد از برخى آثار انطون بارا در حوزه نشر و گسترش انديشه اهل‌بيت(ع) بر ضرورت تسريع پروژه‌هاى مشترك وي با رايزنى ايران از جمله چاپ و انتشار كتاب مربوط به حضرت(على)، حضرت زينب(س) و حضرت فاطمه(س) تأكيد كرد و گفت: بايد هرچه سريع‌تر اين آثار منتشر شوند و رايزني فرهنگي در اين زمينه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

در اين ديدار دكتر انطون بارا نيز گفت: كتاب حضرت زينب(س) را بيش از 25 پيش نوشتم و آماده چاپ است، اما بنا به دلايلى تاكنون منتشر نشده و بايد در الوويت چاپ قرار گيرد.

«انطون بارا» متولد سال 1943 سوريه و داراى مدرك كارشناسى ارشد ادبيات عرب و فرانسه و مدرك دكتري در رشته خلاقيت بشرى است. او سال 1963 به استخدام وزارت اطلاع‌رسانى كويت درآمد و اكنون به‌عنوان دبير روزنامه كويتى و تازه تأسيس «الكويتيه» مشغول است.

انطون بارا سال‌هاست به‌عنوان عضو اتحاديه نويسندگان كويت، سوريه و عرب فعاليت مي‌كند و تأليفات قابل توجهى به زبان عربى و فرانسه دارد. وي از معدود اتباع مسيحى است كه توجه ويژه‌اى به مكتب اهل‌بيت‌(ع) دارد و كتابش با نام «حسين در انديشه مسيحيت» به زبان فارسى ترجمه شده است. 

انطون بارا در بخشى از معرفى بيوگرافى خود نوشته است كه هويت فكرى‌اش اين‌گونه شكل يافته كه فردى «مسيحى مذهب، شهروندى مسلمان و سنتى،‌ عرب زبان و عاشق شيعه» است. وى گرايش به اسلام را مديون پدر خود مى‌داند و معتقد است كه آموختن تسامح و بخشندگى از پدرش باعث آشنايى وى با اسلام شد و او بسيارى از سوره‌هاى قرآن كريم را در دوره دبيرستان بر سر كلاس‌هاى درس تلاوت مى‌كرده است. 

انطون بارا موفقيت خود را همواره مديون ابى عبدالله الحسين(ع) دانسته و گفته است: «حسين در انديشه مسيح» نخستين اثرم است كه حدود 30 سال قبل تأليف كردم و طى اين سال‌ها هرگز باور نداشتم چگونه اين كتاب را نوشتم و ايمان دارم اگر 10 سال ديگر نيز فرصت بيابم، براى نوشتن چنين اثرى ناتوان خواهم بود!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها