چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸
قهرمان «عبور از ضخامت ابرها» دست‌يافتني است

بهزاد شيخي كه رمان «عبور از ضخامت ابرها»ي او به تازگي به چاپ سوم رسيده، معتقد است: شهيد غيوراصلي در اين كتاب، به عنوان قهرماني دست‌يافتني ترسيم شده كه مخاطب با او احساس همذات پنداري مي‌كند.-

بهزاد شيخي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) با اشاره به منتشر نشدن نام شهيد علي غيوراصلي بر روي طرح جلد كتاب «عبور از ضخامت ابرها» اظهار كرد: انتشار نام شخصيت‌هاي اصلي داستان‌هاي دفاع‌مقدس بر روي كتاب‌ها باعث انتخاب مخاطبان خاص آثار مربوط به جنگ مي‌شود. در حالي كه من معتقدم، خودِ اثر بايد مخاطبانش را انتخاب كند.

وي تك‌فروشي كتاب «عبور از ضخامت ابرها» را افتخار دانست و افزود: اين كتاب با خريدهاي كُلي به چاپ سوم نرسيده، بلكه توسط خوانندگان كتاب به يكديگر معرفي شده است. هنر نويسنده، اين است كه شخصيت شهيدان را با قلم خود به تصوير بكشد و خواننده را با تكيه بر ويژگي‌هاي داستاني به سمت خود جذب كند.

اين نويسنده دفاع‌مقدس گفت: جذابيت‌هاي شخصيتي شهيد علي غيوراصلي هم كتاب «عبور از ضخامت ابرها» را خواندني‌تر كرده است. او و شهيد يوسف كلاهدوز، جزو مبارزان سياسي در ارتش رژيم پهلوي بودند و پس از آغاز جنگ، داشته‌ها و تجربيات نظامي خود را در اختيار جوانان پاسدار قرار دادند.

نويسنده كتاب «آه باران» بر تاثير مثبت عمليات شهيد غيوراصلي (نهم مهر ماه 1359 در جاده حميديه ـ اهواز) بر روند جنگ تحميلي تاكيد كرد و گفت: اگر اين مقاومت صورت نمي‌گرفت، قطعاً تانك‌هاي عراقي به اهواز مي‌رسيدند و سرنوشت جنگ عوض مي‌شد.

شيخي در پايان اظهار كرد: شهيد غيوراصلي در كتاب «عبور از ضخامت ابرها» به عنوان قهرماني دست‌يافتني ترسيم شده كه مخاطب با او احساس همذات پنداري مي‌كند. ايجاد اين حس در ادبيات پايداري ضروري است. چون قرار است كه يك ملت با تكيه بر آن زنده و پايدار بمانند.

بهزاد شيخي در اين اثر، به شرح فداكاري‌ها و اقدامات شهيد غيور اصلي در روزهاي آغازين جنگ تحميلي عراق عليه ايران پرداخته است. روايت مستند داستاني، اما كوتاه از فعاليت‌هاي شهيد علي غيوراصلي و حضور او در كنار فرماندهان سپاه و ارتش، رمان «عبور از ضخامت ابرها» را خواندني‌تر كرده است.

رمان «عبور از ضخامت ابرها» در قطع رقعي و 176 صفحه، با شمارگان 2 هزار نسخه و بهاي 35 هزار ريال، توسط انتشارات نيلوفران به چاپ سوم رسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها