سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۰
سروده‌های پدر معنوی شاعران سورئالیست ترجمه شد

تمامی سروده‌های آرتور رمبو، شاعر فرانسوی، در کتابی سه زبانه با ترجمه کاوه میرعباسی منتشر می‌شود. رمبو بنیانگذار شعر مدرن فرانسه است و میرعباسی او را پدر معنوی شاعران سورئالیست می‌داند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، تمامی سروده‌های ژان نیکولا آرتور رمبو، شاعر فرانسوی و بنیان‌گذار شعر مدرن این کشور، در کتابی سه زبانه، با ترجمه کاوه میر‌عباسی، منتشر می‌شود.

میرعباسی در مورد این کتاب به خبرنگار "ایبنا" توضیح داد:رمبو شاعر بسیار مطرحی در ادبیات معاصر فرانسه است. هرچند سروده‌های او سمبولیک هستند، اما سورئالیست‌ها او را پدر معنوی خود می‌دانند.

این مترجم اضافه داد: کتاب حاضر تمام سروده‌های این شاعر را در خود جای داده است و علاوه بر متن اصلی فرانسه و ترجمه فارسی، ترجمه انگلیسی این سروده‌ها نیز در کتاب ذکر شده است.

آرتور رمبو (با نام کامل ژان نیکلا آرتور رمبو) در بیست اکتبر ۱۸۵۶ مطابق با ۲۸ مهر ۱۲۳۳ هجری خورشیدی در شارل‌ویل فرانسه به دنیا آمد. 

رمبو در دوران کوتاه زند‌گی‌اش به نقاط مختلف دنیا چون انگلستان، آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا، اتریش، سوئد، اندونزی، قبرس، مصر، یمن و حبشه سفر کرد.

در سی‌وهفت سالگی پای راست این شاعر را به دلیل وجود تومور سرطانی قطع می‌کنند. او چند ماه بعد در ۱۰ نوامبر ۱۸۹۱ مطابق با ۱۹ آبان ۱۲۷۰ خورشیدی در کنار خواهرش ایزابل جان می‌سپارد. رمبو را بنیان‌گذار شعر مدرن فرانسوی می‌دانند. این اولین بار است که تمام سروده‌های این شاعر در مجموعه‌ای به زبان فارسی ترجمه می‌شود. 

نشر و توزیع این کتاب به عهده انتشارات نیلوفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها