سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴
خاطرات معاون شهید «رجایی» در خرمشهر كتاب مي‌شود

جواد حسيني مشغول تدوين خاطرات صمد شفيعي، معاون رییس جمهوري شهيد، محمد علي رجايي در نخستین سال‌ جنگ تحميلي عراق عليه ايران در خرمشهر است._

حسيني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار كرد: صمد شفيعي در سال‌هاي قبل از پيروزي انقلاب، به دليل فعاليت‌هاي مبارزاتي عليه رژيم پهلوي از مرز شوروي فرار كرد، اما دستگير شد. دولت شوروي قصد داشت وي را به سيبري تبعيد كند، اما شفيعي به آلمان شرقي و از آنجا به هلند گريخت.

وي ادامه داد: پس از هجرت امام در پاییز سال 1357، به نوفل‌لوشاتو سفر كرد و در ستاد استقبال از امام‌خميني‌(ره) برای ورود به ایران فعال بود.

جواد حسيني درباره حضور صمد شفيعي در جبهه‌هاي دفاع مقدس گفت: شفيعي روز سوم جنگ تحميلي عراق عليه ايران وارد خرمشهر شد و همراه فعالانی مانند شهيد بهروز مرادي، گروه‌هاي مبارزان مردمي را سازماندهي كردند. شهيد محمد علي رجايي نیز وي را به عنوان معاون خود در خرمشهر، معرفي كرده بود.

وي خاطرنشان كرد: مصاحبه با صمد شفيعي در مدت 20 ساعت ضبط شده و تدوين خاطرات او مراحل پاياني را پشت سر مي‌گذرد. این كتاب در دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري توليد و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ خواهد رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها