دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
توزيع 132 ميليون نسخه كتاب درسي در ميان دانش‌آموزان

مدير كل چاپ و توزيع كتاب‌هاي درسي وزارت آموزش و پرورش در نشست خبري صبح امروز(14 شهريور) از زمان و نحوه توزيع كتاب‌هاي درسي سال تحصيلي91 ـ 90 خبر داد و اظهار كرد: امسال حدود 12 ميليون و 300 هزار دانش‌آموز، سال تحصيلي جديد را با حدود 1100 عنوان كتاب با شمارگان 132 ميليون نسخه آغاز خواهند كرد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، سيداحمد حسيني در اين نشست خبري كه با حضور جمعي از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات ساختمان مركزي سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش پرورش برپا شد، گفت: كتاب‌هاي درسي مقاطع راهنمايي و متوسطه در شهرستان‌ها از فردا(15 شهريور) و در استان تهران از يكشنبه(20 شهريور) توزيع خواهند شد. كتاب‌هاي مقاطع پيش‌دانشگاهي، فني و حرفه‌اي و كاردانش از تيرماه در ميان همه استان‌ها توزيع شده‌اند و در اختيار مناطق مختلف آموزش و پرورش استان‌ها قرار گرفته‌اند.

حسيني اظهار كرد: از يكشنبه(17 مهرماه) تك‌فروشي كتاب‌هاي درسي در سراسر فروشگاه‌هاي كشور آغاز خواهد شد و دانش‌آموزاني كه به دلايلي، از سال گذشته برخي از كتاب‌هاي درسي را دارند و فقط به چند عنوان كتاب درسي نياز دارند، مي‌توانند به اين فروشگاه‌ها مراجعه كنند. همچنين در پايان آذرماه، تمام كتاب‌هاي درسي از فروشگاه‌هاي توزيع كتاب در سراسر كشور به تهران ارجاع داده خواهند شد.

مديركل چاپ و توزيع كتاب‌هاي درسي وزارت آموزش و پرورش با بيان اين كه كتاب‌هاي درسي در طول سال تحصيلي از طريق تمام نمايندگي‌هاي انتشارات مدرسه در سراسر كشور توزيع مي‌شوند، ادامه داد: بهاي كتاب‌هاي درسي، همان قيمت مندرج در پشت جلد كتاب درسي است و تمام مراكز توزيع و فروش كتاب‌هاي درسي موظفند فهرست مربوط به بهاي كتاب‌ها را در مكاني مناسب از فروشگاه خويش نصب كنند تا در معرض ديد عموم مردم قرار بگيرد.

وي يادآور شد: تمام افرادي كه براي تهيه كتاب‌هاي درسي به اين فروشگاه‌ها مراجعه مي‌كنند، در صورت مشاهده تخلف در شيوه و بهاي فروش كتاب‌هاي درسي مي‌توانند با شماره هاي 88827288 و 5 ـ 44985161 از ساعت 8 تا 30/14 تماس بگيرند و تخلف صورت گرفته را براي پيگيري، به سوي دفتر چاپ و توزيع كتاب‌هاي درسي گزارش دهند. 

حسيني عنوان كرد: كتاب‌هاي درسي دوره ابتدايي از شنبه(12 شهريور) در ميان تمام استان‌ها توزيع شده‌اند. اين كتاب‌ها در استان تهران نيز از فردا (15 شهريور) توزيع خواهند شد. همچنين در پايه نخست ابتدايي كتاب‌هاي «رياضي» و «علوم» كاملا تغيير كرده‌اند و جديد‌التاليف‌اند، كتا‌ب‌هاي «قرآن» و «فارسي» نيز بهسازي و غني‌سازي شده‌اند و كتاب‌هاي فارسي «بخوانيم» به «آموزش فارسي» و كتاب فارسي «بنويسيم» به كتاب «كار فارسي» تغيير نام داده‌اند.

مديركل چاپ و توزيع كتاب‌هاي درسي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اين كه در استان تهران حدود 1500 معلم به عنوان مدرس دوره ابتدايي تربيت شده‌اند تا با محتوا و شيوه تدريس كتاب‌هاي جديد‌التاليف آشنا شوند، اظهار كرد: كتاب «قرآن» پايه چهارم دبستان كه سال گذشته به صورت آزمايشي در ميان دانش‌آموزان توزيع شده بود، امسال به صورت رسمي و سراسري توزيع و تدريس خواهد شد. همچنين كتاب «مطالعات اجتماعي» پايه سوم ابتدايي با نگارشي جديد و به صورت آزمايشي در اختيار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

وي بيان كرد: سال تحصيلي 91 ـ 90 دانش‌آموزان دوره‌هاي راهنمايي و متوسطه نيز با چند عنوان كتاب جديد‌التاليف مواجه خواهند شد كه از ميان آنها مي‌توان به كتاب‌هاي «پيام آسماني» پايه سوم راهنمايي، كتاب «تاريخ اسلام 2» رشته معارف اسلامي و كتاب «جامعه‌شناسي2» رشته ادبيات اشاره كرد.

حسيني يادآور شد: امسال نيز مانند سال‌ گذشته همراه كتاب‌هاي درسي، لوح‌هاي‌فشرده‌اي به نام «كتاب گويا» با هدف روان‌خواني و روخواني صحيح محتواي برخي از كتاب‌هاي درسي مانند «قرآن»، «فارسي»، «عربي» و «انگليسي» در اختيار مناطق مختلف آموزش و پرورش قرار خواهند گرفت و مدارس موظفند اين لوح‌هاي فشرده را در اختيار دانش‌آموزان قرار دهند.

مديركل چاپ و توزيع كتاب‌هاي درسي وزارت آموزش و پرورش در پايان گفت: انتشارات مدرسه در حال آماده‌سازي كتاب كار برخي از كتاب‌هاي درسي به ويژه كتاب‌هاي جديد‌التايف است. اين كتاب‌هاي كار با هدف تهيه منبع مناسب و مطمئن براي يادگيري بهتر دانش‌آموزان تهيه و در اختيار مدارس قرار خواهند گرفت. علاوه بر آن، در بخش پاياني كتاب‌هاي درسي، فهرست برخي از كتاب‌هاي مناسب ارايه شده‌اند تا دانش‌آموزان با منابع مفيد و مناسب كتاب‌هاي كمك آموزشي آشنا شوند. همچنين دفتر انتشارات كمك آموزشي، كتابنامه رشد كه فهرست تمام كتاب‌هاي كمك آموزشي مناسب را دربردارد، در اختيار مدارس سراسر كشور قرار مي‌دهد تا معلمان، والدين و دانش‌آموزان با عناوين و ساير جزييات كتاب‌هاي مناسب آشنا شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط