سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
شاعران، قهرمانان دفاع‌مقدس را به کودکان معرفي كنند

افسانه نوري كه مجموعه شعر او با عنوان «كفش‌هاي بابا» در دست انتشار قرار دارد، پيشنهاد كرد كه شاعران كودك‌ونوجوان هر استان، شهدا و قهرمانان استان خود را در قالب شعر به كودكان معرفي كنند.-

 نوري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) درباره مجموعه شعر «كفش‌هاي بابا» گفت: 10 قطعه ترانه با محوريت پايداري و مقاومت در دوران دفاع‌مقدس و با زبان كودكانه، در اين كتاب منتشر خواهند شد.

وي با تاكيد بر لزوم نزديكي زبان اشعار دفاع مقدس به كودكان گفت: نمادهايي مانند پلاك و چفيه كه ذهن كودك با آن‌ها آشنا نيست، به ندرت در اين اشعار استفاده شده‌اند.

اين بانوي شاعر ادامه داد: كودكان با خواندن مجموعه شعر «كفش‌هاي بابا» با حال و هواي جبهه های دفاع مقدس و احساسات فرزندان جانبازان و شهدا آشنا مي‌شوند. همچنين سعي كرده‌ام كه با فاصله گرفتن از خشونت‌هاي جنگ، عناصر جذاب برای کودکان را در اشعارم تكرار كنم.

افسانه نوري با تاكيد بر لزوم معرفي قهرمانان دوران دفاع‌مقدس به كودكان گفت: پيشنهاد مي‌كنم كه شاعران كودك‌ونوجوان هر استان، شهدا و قهرمانان استان خود را در قالب شعر به كودكان معرفي كنند.

وي در پايان يادآور شد: مجموعه شعر «كفش‌هاي بابا» به همت اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس استان يزد به چاپ خواهد رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط