اكبرلو به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: اين كتاب حاوي تجربيات دونبوند، يكي از متخصصان كار با كودكان و نوجوانان است.
وي ادامه داد: كتاب بر اين جريان استوار است كه برطرف ساختن موقعيتهاي بحراني و رفتاري كودكان همواره راهحلهايي عملي دارد و تئاتر از طريق تمرينها و تكنيكها ميتواند به خوبي اين موقعيتهاي بحراني و ناهنجاريها را برطرف سازد، ضمن اينكه كودك فعاليتي پر نشاط و جذاب انجام داده است.
اكبرلو توضيح داد: اين اثر شامل مجموعه تمرينهايی است كه در عمل امتحان شدهاند و همواره بر عمل و فعاليت استوارند.
وي با بيان اينكه كتاب در نظام آموزش و پرورش كه مفاهيم فقط براي آموزش ارايه ميشوند و توجهي به پرورش دانشآموزان نميشود بسيار كاربرد دارد، اظهار كرد: در نظامي كه ايدهآل دانشآموزان راه يافتن به دانشگاه است، نه آموختن مهارتهاي اجتماعي و تبديل شدن به يک شهروند مسوول و متعهد، اين كتاب بسيار كارآمد است.
اكبرلو تصريح كرد: اين كتاب ميتواند به بهبود گزينش رفتار دانشآموزان كمک كند و بياموزند در زندگي انتخابهاي درستتري داشته باشند.
وي گفت: كتاب دو بخش دارد. در بخش نخست مجموعه به بازهاي و فعاليتهايی پرداخته شده كه ميتوان بدون آمادگي قبلي در هر مكانی از جمله كلاس درس انجام داد تا بچهها بتوانند نسبت به مشكلات رفتاري خود مانند پرخاشگري، تنفر از ديگران يا حواس پرتي شناخت پيدا كنند. در قسمت دوم يك نمايشنامه كامل ارايه شده و مراحل مختلف آمادهسازي آن بدون استفاده از كارگردان حرفهاي و امكانات تخصصي، آموزش داده شده است.
اكبرلو افزود: كتاب به گونهاي طراحي شده كه ميتوان از ابتدا تا انتهاي آن را خواند يا فقط به بخشهايي مراجعه كرد كه موضوع آن براي مخاطب مهم و با اهميتتر است.
به گفته وي، كتاب «توليد نمایش در موقعیت بحرانی» با عنوان فرعي «بهبود رفتار دانشآموزان از طریق تمرینها و تکنیکهای نمایش» نوشته تامي دونبوند از سوي انتشارات نمايش منتشر خواهد شد.
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶
نظر شما