چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷
كتاب نخستين جشنواره شعر دفاع‌مقدس تهران چاپ مي‌شود

حبيب‌الله رزمجويي، گزيده‌اي از آثار داوري شده در نخستين جشنواره شعر دفاع‌مقدس شهر تهران را در كتابي با عنوان «مضمون اين ترانه» گردآورده كه در آينده‌اي نزديك، از سوي نشر صرير به چاپ خواهد رسيد.-

رزمجويي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) و با اعلام اين خبر اظهار كرد: بيش از 50 قطعه شعر سپيد و كلاسيك در 4 بخش «دفاع‌مقدس»، «مقاومت ملل»، «دفاع‌مقدس با نگاهي به مضامين عاشورايي» و «كودك‌ونوجوان» در كتاب «مضمون اين ترانه» منتشر مي‌شوند.

مسوول دبيرخانه دايمي كنگره سراسري شعر دفاع‌مقدس به مقايسه آثار شاعران تهراني با ديگر استان‌ها پرداخت و تاكيد كرد: اشعار سپيد در سروده‌هاي شاعران تهراني بيشتر ديده مي‌شوند.

وي ادامه داد: آثار شاعران تهراني از نظر قوت كار و آشنايي با قالب سپيد، گزيده‌تر و سنجيده‌ترند و شايد اين ويژگي، يكي از دلايل جذابيت اشعار سپيد دفاع‌مقدس آن‌ها باشد.

دبير اجرايي نخستين جشنواره شعر دفاع‌مقدس شهر تهران يادآوري كرد: مقدمه كتاب «مضمون اين ترانه» به قلم محمودرضا اكرامي‌فر، دبير علمي اين جشنواره نوشته شده و در آينده‌اي نزديك، به همت نشر صرير (وابسته به بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس) به چاپ خواهد رسيد.

حبيب‌الله رزمجويي در پايان گفت: مجموعه شعر «مضمون اين ترانه» همزمان با مراسم اختتاميه دومين جشنواره شعر دفاع‌مقدس شهر تهران توزيع خواهد شد.

نخستين جشنواره شعر دفاع‌مقدس شهر تهران، چهاردهم دي سال گذشته و به همت معاونت ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط