عضو هيات علمي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از تاليف كتاب «نوشتن: رویش اندیشه» خبر داد و گفت: دانشجويان و معلمان مخاطبان اين اثرند. آنها با مطالعه اين اثر با مهارت نوشتن و راهكارهاي نگارش مقاله علمي آشنا ميشوند.-
وي ادامه داد: تجربههاي آموزشي كه در طول سالهاي متمادي تدريس در ميان دانشجويان و معلمان داشتم، بيانگر اين نكته بودند كه با وجود داشتن علاقه و ضرورت شغلي به نوشتن و داشتن ايدهها و انديشههاي در خور توجه، دانش و مهارت كافي براي نوشتن ايدهها وجود ندارد؛ بنابراين، اين اثر را به رشته تحرير درآوردم.
مولف كتاب «نوشتن: رویش اندیشه» با بيان اين كه نوشتن به ویژه نوشتن خلاق، نشاندهنده رویش اندیشه نویسنده است، افزود: در اين كتاب كوشيدم با زباني ساده، چگونگي نگارش مقاله علمي را تشريح كنم. همچنين نام اين اثر را با الهام از عنوان مقالهای که استادم، دکتر خسرو باقری درباره درس انشا و نویسندگی در نشریه «ماهنامه تربیت» به چاپ رسانده بود، برگزيدم.
حسني يادآور شد: در این نوشتار پس از بیان مقدماتي برای آشنایی با مقاله، انواع و عناصر آن و مولفههايي كهبرای تولید یک مقاله لازمند را به تفصیل بيان كردم.
وي افزود: انتخاب موضوع، بيان مساله(تبديل موضوع به مساله)، شناسايي مفاهيم اصلي و واژههاي کليدي، جستوجو و شناسايي منابع و مآخذ بر اساس واژههاي کليدي، مرور و مطالعه مقدماتي برخي از منابع و مآخذ، تهيه چارچوب و ساختار مقاله، مطالعه منابع و مآخذ و جمعآوري اطلاعات، نوشتن مقاله، اصلاح نهايي و ويرايش مقاله، عناوين گامهاي توليد يك مقاله علمي را تشكيل ميدهند.
عضو هيات علمي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در پايان گفت: در ميان مطالب کتاب، فعالیتهايي متناسب با محتوا پيشنهاد کردم که اجراي آنها به مخاطبان کمک ميکند تا فهم عميقتري از مباحث پيدا کنند و صلاحيتهاي نويسندگي خود را توسعه دهند.
چاپ نخست كتاب «نوشتن: رویش اندیشه» اثر محمد حسني با شمارگان 2000 نسخه، 150 صفحه و به بهاي 30 هزار ريال به تازگي از سوي انتشارات عابد منتشر و راهي بازار نشر شده است.
نظر شما