شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱
برنامه‌های جشنواره شعر فجر در استان قم اعلام شد

استان قم یکشنبه (23 بهمن) میزبان بخش استانی ششمین جشنواره شعر فجر است. در این بخش سه نشست برگزار می‌شود و 63 شاعر به شعر خوانی می‌پردازند. افتتاح دبیرخانه دایمی شعر آیینی از برنامه‌های جنبی جشنواره در این استان است.-

محمدعلی مجاهدی (پروانه)، دبیر علمی جشنواره شعر فجر در استان قم، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: طبق برنامه‌های اعلام شده قرار بود طی دو برنامه امکان شعرخوانی برای 63 نفر فراهم شود. از آن‌جا که این فرصت مناسب نبود، برهمین اساس سه جلسه شعرخوانی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه توضیح داد: در هریک از این جلسه‌‌ها حدود 20 شاعر به شعرخوانی و قرائت سروده‌هایشان می‌پردازند. استان قم میزبان استان‌های سمنان، مرکزی و تهران است. از استان قم حدود 23 شاعر، از یکي از استان‌های مهمان 12 شاعر و سه مهمان ویژه از تهران در بخش استانی جشنواره شعر فجر در قم حضور خواهند داشت.

دبیر علمی بخش استانی جشنواره شعر فجر افزود: سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و محل دبیرخانه دایمی شعر آیینی در قم دو مکانی هستند، که صبح روز 23 بهمن میزبان شاعران خواهند بود.

وی ادامه داد: در نظر داشتیم شعرخوانی بعداز ظهر در یکی از دانشگاه‌ها برگزار شود، اما از آن‌جا که همزمان با هفته نخست بازگشایی دانشگاه‌ها است، امکان حضور فعال دانشجویان در این جلسه وجود ندارد. برهمین اساس هنوز مکان سوم برگزاری شعرخوانی نهایی نشده است.

این شاعر به افتتاح دبیرخانه دایمی شعر آیینی در بخش استانی جشنواره شعر فجر اشاره و تشریح کرد: این دبیرخانه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا قائم مقام وزیر در حوزه شعر یا معاون فرهنگی ایشان در مراسم اختتامیه جشنواره استانی قم افتتاح می‌شود. مراسم اختتامیه عصر روز یکشنبه (23 بهمن) در محل دبیرخانه دایمی شعر آیینی برگزار می‌شود.

وی درباره هدف راه‌اندازی و وظیفه این دبیرخانه توضیح داد: دبیرخانه دایمی شعر آیینی تمامی مناسبت‌های مذهبی در سراسر کشور را در حوزه شعر سامان‌دهی می‌کند و بر بحث مفهومی و اجرایی این نوع شعر نظارت خواهد داشت.

مجاهدی ادامه داد: همچنین جشنواره شعر فجر به موضوعات و مسایلی که در عرصه شعر آیینی کمتر پرداخته شده و مهجور مانده‌اند، می‌پردازد و در تماس مستمر با شاعران آیینی خواهد بود.

ششمین جشنواره شعر فجر در بخش استانی، یکشنبه (23 بهمن) در استان قم برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها