رييس اداره كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش از برگزاري چهارمين جلسه مربوط به اساسنامه مدارس قرآن خبر داد و گفت: در اين جلسه كه در كميسيون معين شوراي عالي آموزش و پرورش برپا شد، مفاد اين اساسنامه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.-
وي ادامه داد: پيشبيني ميشود اين مفاد كه به تدريج توسط كارشناسان قرآن مورد بحث و بررسي قرار خواهند گرفت، پس از طي مسير قانوني تا پايان بهار 1391 به تصويب نهايي شوراي عالي آموزش و پرورش برسند.
رييس اداره كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش افزود: در صورت تصويب اساسنامه مدرسه قرآن كريم، طرح مدارس قرآن، چگونگي توسعه و افزايش كمي و كيفي آنها در وزارت آموزش و پرورش پايدار و ماندني خواهند شد.
پيشوايي يادآور شد: اداره كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش در راستاي منشور توسعه فرهنگي قرآني كشور و آموزش عمومي قرآن كريم، اقدام به راهاندازي 10 هزار مدرسه قرآن كريم در سراسر كشور كرده است و بيش از يك و نيم ميليون نفر دانشآموز در سه مقطع تحصيلي ابتدايي، راهنمايي و متوسطه در كلاسهاي اين مدارس شركت ميكنند.
وي با بيان اينكه مدارس قرآن كريم به عنوان كانون محله، مركز مطمئن و امني براي شركت در كلاسهاي قرآني محسوب ميشوند، عنوان كرد: از آنجا كه مسووليت آموزش عمومي قرآن كريم به عهده وزارت آموزش و پرورش نهاده شده است، مدارس قرآن به گونهاي برنامهريزي شدهاند كه در نوبت مخالف مدارس روزانه، كلاسها و فعاليتهاي قرآني را تشكيل دهند.
رييس اداره كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اولياي دانشآموزان، فرهنگيان علاقهمند و ساير اقشار جامعه نيز ميتوانند در مدارس قرآن شركت كنند و از دورههاي آموزشي آن بهرهمند شوند.
پيشوايي در پايان گفت: مدارس قرآن با داشتن ويژگيهايي مانند فراگيري، رايگان بودن و منابع و محتواي هماهنگ و مورد تاييد ميتوانند نقش موثري در ارتقاي سواد قرآني علاقهمندان داشته باشند.
نظر شما