دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵
پالايش كتابخانه‌هاي مدارس از كتاب‌هاي فرسوده

كارشناسان موسسه فرهنگي منادي تربيت در حال مذاكره با كارشناسان ادبي ادارات آموزش و پرورش استان‌هاي سراسر كشور با هدف اجراي طرح «بهسازي و پالايش كتابخانه‌هاي مدارس از كتاب‌هاي فرسوده»اند. بر اساس اين طرح، كتاب‌هاي فرسوده از كتابخانه‌هاي مدارس خارج و تازه‌هاي نشر جايگزين آن‌ها مي‌شوند.-

يوسف يعقوبي‌فر، مدير عامل موسسه فرهنگي منادي تربيت در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار كرد: كارشناسان، مربيان و معاونان پرورشي ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحي سراسر كشور در اجراي اين طرح مي‌كوشند تا آمار واقعي كتاب‌هاي موجود در مدارس كشور را به دست آورند و كتاب‌هاي قديمي و غير كاربردي را از سيستم كتابخانه‌هاي مدارس خارج كنند و تازه‌هاي نشر را كه زمينه‌هاي ترغيب حضور بيشتر دانش‌آموزان در كتابخانه را فراهم خواهند كرد، به اين سيستم وارد كنند.

وي با بيان اين‌كه اجراي اين طرح، گام موثري در حوزه كتاب و كتابخواني محسوب مي‌شود، ادامه داد: آشنايي دانش‌آموزان با تازه‌هاي نشر و افزايش سرانه كتاب و مطالعه كشور از جمله اهداف اجراي اين طرح به شمار مي‌روند.

مدير عامل موسسه فرهنگي منادي تربيت افزود: اين موسسه قصد دارد در نمايشگاه «50 هزار نمايشگاه كتاب در 50 هزار مدرسه» سال تحصيلي 92 ـ 91 اين طرح را با همكاري كارشناسان ادبي ادارات آموزش و پرورش استان‌هاي مختلف به مرحله اجرا برساند.

مشاور معاون پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش در پايان گفت: بخشي از كتاب‌هايي كه در اين طرح جايگزين كتاب‌هاي فرسوده كتابخانه‌هاي مدارس خواهند شد، از طريق اجراي برنامه اهداي كتاب دانش‌آموزان به مدارس تامين مي‌شوند. بخش ديگر اين كتاب‌ها نيز با استفاده از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش خريداري خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط