چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷
«ماشين روحيه» به چاپ دوم مي‌رسد

كتاب خاطرات «محمدباقر نيكخواه بهرامي» مسوول تبلیغات قرارگاه‌های جنوب و کربلا در سال‌های دفاع‌مقدس با عنوان «ماشين روحيه»، به همت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس به چاپ دوم خواهد رسيد.-

محمدباقر نيكخواه بهرامي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار كرد: خاطراتم از دوران دبيرستان و فعاليت‌هاي انقلابي در دانشگاه، بخش آغازين كتاب «ماشين روحيه» هستند. در بخش ديگر اين كتاب، خاطرات 4 سال فعاليتم به عنوان مسوول تبليغات جبهه جنوب بازگو شده اند.

وي افزود: در اين 4 سال، تبليغات و فعاليت‌هاي فرهنگي قرارگاه‌هاي نجف اشرف، كربلا و خاتم‌الانبياء را برعهده داشتم. هماهنگي براي ورود و اجراي برنامه توسط هنرمندان، ‌شعرا و نويسندگان در جبهه‌ها بخشي از اقدامات ما در دوران دفاع‌مقدس بودند.

نويسنده كتاب «گاه‌شمار حملات شیمیایی عراق در هشت سال دفاع‌مقدس» گفت: نقش خبرنگاران، عكاسان و اصحاب رسانه در جنگ و همچنين نقش برنامه‌هاي روحيه‌بخش در ايجاد شادابي در رزمندگان بر خلاف تمامي دشواري‌هاي جنگ، در كتاب «ماشين روحيه» بيان شده‌اند.

نيكخواه بهرامي كه اين كتاب را بر اساس دست‌نوشته‌ها و خاطرات ضبط شده‌اش نوشته، افزود: كتاب «ماشين روحيه» با حمايت‌هاي محمدقاسم فروغي جهرمي، مدير وقت ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و تلاش 2 ساله احمد دهقان براي ثبت خاطرات من نوشته شد.

اين پژوهشگر دفاع‌مقدس در ادامه، يادآور شد: درست است كه در كتاب «ماشين روحيه» خاطرات مربوط به تبليغات در جنگ منتشر شده، اما به نوعي تاريخ دفاع‌مقدس را هم دربرگرفته است. چون در خاطراتم به غالب حوادث مهم جنگ و جلسات فرماندهان و مسوولان جنگ اشاره كرده‌‌ام.

كتاب «ماشين روحيه» به همت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس (نشر صرير) به چاپ دوم خواهد رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها