چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۱
«برونسي به روايت همسر شهيد» منتشر شد‌

كتاب «برونسي به روايت همسر شهيد»‌ از سوي انتشارات روايت فتح منتشر شد. بخش عمده خاطرات نقل شده در شانزدهمين كتاب مجموعه «نيمه پنهان ماه» از زبان معصومه سبك خيز است، اما نويسنده در پاره‌اي موارد احساس دروني همسر شهيد را به قلم خود بازگو كرده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) این اثر نگاهي به خاطرات «معصومه سبك خيز» همسر سردار شهيد عبدالحسين برونسي دارد كه 16 خرداد سال 1347 با هم ازدواج كردند.

كتاب «نيمه پنهان ماه 16: برونسي به روايت همسر شهيد»‌ دل‌نگراني‌هاي همسر شهيد را در كنار خوشي‌هاي زندگي مشتركش با عبدالحسين برونسي و بزرگ كردن فرزندانش به تصوير کشیده است.

بخش عمده خاطرات نقل شده در كتاب از زبان معصومه سبك خيز است اما نويسنده (مهدیه داوودی) در پاره‌اي موارد احساس دروني همسر شهيد را به قلم خود بازگو كرده است.

در صفحه 18 كتاب كه ماجرای دستگیری عبدالحسين برونسي توسط نيرو‌هاي ساواك نقل شده، آمده است: «عبدالحسين را برده بودند زندان. گفته بودند صد هزار تومان يا يك سند. مي‌ترسيدم عبدالحسين تا آخر عمرش بماند زندان، چون نه اين همه پول داشتم، نه سند. از كجا اين همه پول مي‌آوردم. كسي را هم نمي‌شناختم اين همه پول را يك جا داشته باشد و بدهد به من. تازه اگر هم داشت، به چه اعتباري؟ ديگر فكرم كار نمي‌كرد، دستم هم به جايي بند نبود. شب شده بود و من هنوز نتوانسته بودم كاري بكنم. انگار اصلا نمي‌خواست صبح بشود. صبح كه شد، يكي آمد در خانه. گفت: «چرا عبدالحسين نيومده سركارش؟» من نمي‌شناختمش. حتي اسمش را هم نشنيده بودم. گفتم: «گرفتندش. حالا هم براي آزاديش يا پول مي‌خواهند يا سند.» ديدم چيزي نگفت و رفت. نااميد شده بودم. وقتي برگشت،‌ سندي داد دستم. گفت: «خونه هنوز نيمه سازه، ولي به درد مي‌خوره.» با خودم فكر مي‌كردم يك غريبه روي چه حسابي سند خانه‌اش را گرو مي‌گذارد براي عبدالحسين...»

در پايان كتاب 10 قطعه عكس از زمان حضور سردار برونسي در دفاع‌مقدس آورده شده است. وي در سوم شهريور سال 1321 به دنيا آمد و فرمانده تيپ جوادالائمه(ع) از استان‌هاي خراسان بود كه 23 اسفندماه سال 1363 در شرق دجله، در عمليات بدر به شهادت رسيد. پيكر شهيد برونسي بعد از 27 سال پيدا و در مشهد به خاك سپرده شد. 

چاپ نخست كتاب «نيمه پنهان ماه 16: برونسي به روايت همسر شهيد» در قطع پالتويي و 48 صفحه با شمارگان 3300 نسخه و بهاي 10 هزار ريال از سوي انتشارات روايت فتح منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط